Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ännu en presentation

Skrivet av Thea
Nu har jag läst på den här sidan sedan den startades och tycker att det kunde vara dags att presentera mig.

Jag har en son född med diafragmabråck i juni 02. Han föddes med planerat snitt på KS i Stockholm pga bråcket, och vårdades på BIVA på ALB i åtta veckor och därefter ytterligare tre veckor på vårt hemsjukhus innan han fick komma hem.

Sjukdomshistorian i fast forward blir väl ungefär så här:
ECMO, stor bråckoperation (i ECMO), respirator, sepsis, lunginflammation, pulmonell hypertension, blödning i huvudet, syrgas hemma, infektionskänslig, sond, knapp på magen, reflux och refluxoperation.

Men framför allt är han en pigg och glad 1 1/2 åring som skrattar mycket, leker tittut och älskar att läsa böcker och att lyssna på musik. Man kan inte tro att han gått igenom så mycket!

Extra hej till Mia med Rasmus och Alfons **vinkar frenetiskt**!
Svar på tråden: Ännu en presentation

Hallå!!!!

Skrivet av  Mia m Rasmus (o Alfons) v 25+3
Hej gumman!

Hoppas att ni alla mår bra! Det var så länge sen vi hördes av! Men jag har tänkt mycket på er. Hur fungerar vardagen för er?

Rasmus ska snart börja hos dagmamma, vi var där och hälsade på igår. Det är lite spännande samtidigt som jag är livrädd! Hur ska någon ANNAN kunna ta hand om honom lika bra som jag och Richard? ;-)
Nåja, det kommer nog att gå bra.

Jag ska ta mig i kragen och slå en signal.
Jag hoppas i alla fall att ni har det bra!

Kramar från oss alla!
 

Funkar bra!

Skrivet av  Thea
Vi började med inskolning på dagis (astma/allergi-dagis) i början på året och det går väl lite sådär. Han är ovan vid att träffa så mycket barn och tycker att det är otäckt när de stojjar och stimmar. Men det blir bättre för varje vecka. Och personalen är kanon!

Har tänkt ringa dig i evigheter men hittar aldrig den där stunden när jag vet att jag kan sitta ostörd *s*. Får nog ta och lyfta luren ändå!

Kram
 

En till ny!

Skrivet av  ECMO-mamman
Hej hej!

Hittade precis det här snacket. :-) Min son är också en ECMO-baby. Fast han är född -97 och då var ECMO fortfarande nånting nytt i Sverige. Skönt att det börjar bli mer känt nu, så då slipper man kanske förklara vad ECMO är till all vårdpersonal....
 

Artiklar från Familjeliv