Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Neo i Borås

Skrivet av Jessica
Finns det någon mer som har legat där?
Jag låg där med min pojk i ungefär en månad i somras. Han fick en hjärnblödning och fick ligga i respirator några dagar.

Personalen i Borås är verkligen fantastisk, utan dom vet jag inte hur man skulle ha orkat med. De vårdar inte bara de små barnen utan de tar väldigt väl hand om föräldrarna också.

Jag tänker ofta på personalen och jag kommer alltid att känna en enorm tacksamhet för dessa människor som räddade livet på min son.

Som jag skrev till personalen i ett kort så undrar jag hur alla snälla människor kunde hamna just på neonatal i Borås, för det fanns ingen som vi inte tyckte om där.

Jag skulle hoppas att alla hade fått samma fina vård och bemötande som man får i Borås.

Kram
Svar på tråden: Neo i Borås

Vi låg där-02 men bemöttes tyvärr

Skrivet av  Annika m. Robin 22 mån & Michelle Maj-00
inte alls som ni.
Visst de flesta var väl trevliga!?
Men ingen förklarade någonting, om hur och när och varför de gjorde saker, vad jag fick och inte fick göra med min son.

Ena läkaren vi stötte på är helt ja, usch ryser bara jag tänker på honom.
Nä, för vår del så var våra 9 dar på Neo en enda hemsk plåga tyvärr.

Robin föddes i v34+3
 

Vad konstigt!

Skrivet av  Jessica
Vi låg ju där ett år senare än er så personalen kanske var utbytt!

Det var ialla fall tråkigt att ni inte hade en så bra upplevelse som vi hade. Jag kan ju inte tänka mig att det finns någon neoavdelning som är bättre än den i Borås.

Vi fick enskilda samtal några gånger med både läkaren och sjuksköterska där de förklarade vad som hade hänt och hur behandlingen skulle gå vidare och sedan så pratade vi väldigt mycket ute på rummet också, så vi kände att vi fick jättebra information, och sedan hade vi turen att få prata med kuratorn flera gånger och hon är riktigt kanon.

Kram
 

kuratorn

Skrivet av  Annika m. Robin 22 mån & Michelle Maj-00
träffade jag 1 gång och det gav inte mycket, vi skulle träffas igen, men var då utskrivna och fick inte nån ny tid : (
 

Jag också!

Skrivet av  Vardaglia
Fast det är lite längre sedan =))) Fick en pojke -98 som på grund av min egen sjukdom och mitt dåliga tillstånd stannat i växten i min mage. Vi bodde på neo i ungefär 2 veckor och jag har samma härliga känsla av dessa underbara människor som jag är så oerhört, innerligt tacksam för!!! Min son är idag 5,5 år och skall börja nollan till hösten. Han har inga som helst "men" av att han var liten när han föddes.
 

Vi låg där...

Skrivet av  K
9 veckor våren 2003 och jag håller bara med om att större delen av personalen där var/är helt suveräna.
Man hoppas att alla i samma situation får samma bemötande även om ingen vill hamna där
 

Vad kul

Skrivet av  Jessica
att det fanns mer människor som känner samma sak som jag om personalen i Borås.

Flera gånger varje dag så tänker jag på personalen och vår tid på Neo. Jag känner en sån enorm tacksamhet, de räddade ju faktiskt livet på min pojk.

Jag var uppe på Neo nu i veckan på en 10 månaderskontroll och det var lika trevligt som vanligt. Jag är jätteglad att vi får fortsätta att gå på kontroller där och inte bara på BVC.

Går ni andra ockå på extrakontroller på Neo?
 

Artiklar från Familjeliv