Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som låg på NEO i falun

Skrivet av Jennifer med Vincent 5/6 BF 3/8
juni-juli 2003?
Vi var där då, och kunde vara kul att hitta på nån av alla andra som var där oxå:-)
Svar på tråden: Nån som låg på NEO i falun

JAAA!

Skrivet av  Therese m Simon 030423 & knytet bf 11/10
Jag var där fast lite tidigare... Simon föddes i April och vi blev utskrivna den 6 juni. Så vi missade ju varandra precis tyvärr... Jag frågade lite längre ner om just det. Signaturen Tina hade visst varit där, men jag har inte fått något svar.
Vad roligt att höra att det är fler här på FN som varit på neo i Falun.

Vart bor du?

Fick du för tidigt eller varför var ni där?

Ser att du har BF i augisti igen, Simon ska också få ett syskon, fast det blir i oktober, om allt går som det ska den här gången vill säga.

Skriv jättegärna och berätta mer om er!

Kramis Therese
 

Hej! Nje, jag har då ingen bebbe på

Skrivet av  Jennifer med Vincent 5/6 BF 3/8
väg just nu iaf!
men Vincents Bf var EG 3/8, men han kom ju som sagt lite tidigare!!
Har du kontakt med några andra som låg där?

Jag fick havandeskapsförgiftning och var riktigt illa ute, så det fanns inte så mycket att välja på än att låta Vince flytta ut:-)

Är iaf otroligt nöjd och glad över Falun:-))
Vilken underbar personal!!!
Vi brukade säga jag och min sambo, att bättre föräldrarkurs kan man inte få än att vara på en avdelning sådär!!

Självklart så var det jobbigt, tårarna rann många ggr och har gjort så även efteråt.

Vi flyttade ner till gbg 1 juli, så Vince fick flyga!
Sen låg vi på eftervårdavd ute på Mölndalssjukhus till den 12 juli, sen fick vi permis och den 16 blev vi "frisläppta"

Berätta lite om er:-))
 

Ja ha...

Skrivet av  Therese m Simon 030423 & knytet bf 11/10
Trodde det var en till liten en som flyttat in i din mage... Fniss.

Jag fick också hvf och var inlagd 3,5 vecka innan Simon föddes med snitt. Vill du så gå in på hans sida och läs, där står det mesta vi varit med om: http://m1.263.telia.com/~u26302354/shem.htm

Jag har kontakt med några som var där samtidigt som jag, vi är en liten grupp som träffas lite då och då och det är superkul att se barnen igen efter ett tag. Har mest kontakt med Marie som fick Rasmus samma dag som vi fick Simon, hon måste ha varit där när ni var där. Hon är här på FN ibland också. Det är så underbart skönt att ha någon att dela allt med, någon som förstår och vet vad man pratar om. Tror det är jätteviktigt. Träffar jag "vanliga" mammor så känns det som att vi inte är på samma planet ens...

Du får jättegärna mejla mig om du vill! [email protected]
Vi har ju hvf gemensamt också, och det är ju inte en vanlig upplevelse det heller om man säger så.

Håller med dig om personalen, dom är helt underbara i Falun. Om man tänker på barnen, men dom har inte mycket till övers för föräldrar som inte mår så bra tyvärr. Så uplevde jag det i alla fall. Men det är ju barnen som är viktigast där, så är det ju, och så ska det ju vara. Men det kändes konstigt efter att ha varit inlagd och alla varit så mån om en själv och plötsligt är man mamma och allt ska vara bra. Vilket det inte alls är, inte i mitt fall i alla fall...

Kram på dig!
Therese
 

Vi var...

Skrivet av  Malin & Loke (Feb -02 v.30)
där, men det var feb 2002.
Var nu där i 3 dagar bara men måste ju bara berätta att dom är ju super bäst där! Födde min son där när vi var iväg på vintersemester.

Det jag lärde mig där av deras sätt att arbeta "tog" jag med mig till de andra sjukhusen vi var på. Det kändes helt rätt att göra så som dom gjorde.Och personalen var jättegoa. (Falun jobbar MYCKET efter NIDCAP metoden, inte bara säger att dom gör det som en del andra sjukhus. Enligt dom själva så har dom kommit längst i Sverige med det arbetet)

När vi sedan kom till Jönköping o dom hade full belysning o pratade o skrattade högt osv så blev jag vädigt upprörd o var tvungen att påpeka hur dom hade varit i Falun... Ryhov ska också jobba efter den metoden men det efterlevdes inte så mycket.

Men dom lyssnade iallafall på oss o sen var det som i Falun..nästan.

Sen var vi i Göteborg också på BIVA o 316... och det går inte att jämföra med varken Jkpg eller Falun.
Efter 4 veckor visste dom knappt vad jag hette och när personalen från Jkpg kom o hämtade oss igen så blev jag överlycklig.

Det var lite från mig!



 

Har också hört det!

Skrivet av  Therese m Simon 030423 & knytet bf 11/10
Att Falun är de som kommit längst med den metoden. Verkar vara väldigt olika i hela landet. Är SÅÅ glad att jag fick i Falun, det är verkligen toppen där!

Kram Therese
 

Stomi-frågor!

Skrivet av  Marie m Rasmus född 030423 i v26+6
Hej, jag har äntligen hittat nån som varit med om samma händelse som oss!!!
Vår son Rasmus fick opereras för samma orsak som er Loke när han var 17dgr, men vi hamnade i Uppsala och kunde operera ner den igen efter 2månader.
Vilka komplikationer hände för Er?
Jag har inte pratat med nån annan som varit med om samma sak nämligen.
Rasmus är oxå född i Falun i vecka 26+6, Personalen gjorde vad de kunde men det var jag som skötte stomin på avdelningen för det mesta när jag var där.
Mycket problem med läckande påse!!!
Vore kul om du kunde svara mig på min mail så kanske jag kunde få svar på en del funderingar jag har och har haft?!
Min adress är [email protected]
 

Jag mailar dig! (Imt)

Skrivet av  Malin & Loke (Feb-02)
.
 

Jaa vi också!!!

Skrivet av  Marie m Rasmus 030423 född i vecka 26+6
Hej på ER!
Kommer ni ihåg oss???
Vi låg på 1:5 med Rasse som hade stomin. Ni skulle flytta ner till Göteborg när vi pratades vid inne på 33.an. Jag var liten med mörkt permanentat hår och glasögon. Marie heter jag och min man Jonas precis som din. Hur har det gått för er???
Faktiskt var det riktigt roligt att se nån som man har träffat efter denna resans gång men alla turer med sjukhusvistelse och operationer.
Vore kul att höra av Er.
Jag har mailadress [email protected]
 

MEN Hej!!!

Skrivet av  Jennifer med Vincent 5/6 BF 3/8
Vad kul!!
Jag mailar dig istället efter op och så, nu ska jag diska nämligen;)

Stor kram ifrån oss så länge!!
 

Vi var där!

Skrivet av  Johanna med Elvira 030716
Vi låg där mellan 18-21/22 juli 2003...Hade en stoooor tös om man jämför med de andra små barnen som låg där! =)
 

Artiklar från Familjeliv