Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

csilla

Skrivet av annette med amanda
Hej!
Jag läste dina inlägg nedanför och undrar hur det är med din tjej nu??
Bor du i Helsingborg??

Jag heter Annette och har en tjej som föddes i juni-03.(Bor i Ramlösa)
När hon var tre veckor shuntopererades hon i Lund. I dagsläget har hon inte fått någon diagnos eller utredning, men hon använder inte sin vänsterhand mer än att hon ibland suger på de fingrarna eller att högerhanden "hämtar" den till munnen.
Vad vi vet så har hon inte heller någon speciellt utvecklad syn. På syncentralen sa de att det verkar som att hon ser på max fem cm. avstånd...
Jag håller på att kämpa med ögonläkaren för att få en ordentlig utredning, men hon frågar mej bara vad det ska vara bra för och att det inte skulle ge någonting!...?? Är det inte bättre att göra en - även om det "bara" är för att lugna mej??
Oj, detta blev långt.. Hoppas att du orkat läsa ända hit..
//Annette
Svar på tråden: csilla

Hej Anette!

Skrivet av  Csilla
Det var länge sedan jag var inne på fn, ursäkta att jag svarar så sent.

Jag känner igen din oro, läkarna har sagt hela tiden till oss också att bara vänta och se. De har inte heller gjort ngn ordentlig utredning vad som gäller synen. De ska kolla henne efter sommaren (hon fyller 2 år i sept.)

När hon var mindre har de gjort några laserbehandlingar på ögonen pga näthinneavlossning. Hon ser dålig men hon använder sin syn bra.

Annars mår hon bra, vi kämpar med maten bara. Hon vill inte äta så mkt som hon skulle.

Idag har de varit här från syncentralen i Lund för att besiktiga dagiset (hon ska börja efter sommaren)och vårt hus. Vi fick tips ang belysningen och vad vi ska tänka på.

Ja, vi bor i Hbg. Kul att ni bor så nära oss. Går ni också på syncentralen i Lund eller i Hbg?

Kristinas syn har utvecklats jättemkt genom åren, jag tror att Amandas syn blir också bättre med tiden. Vad har hon för skada i ögonen?

Du kan gärna maila mig om du vill. Adressen hittar du i min info.

Många kramar
Csilla
 

Artiklar från Familjeliv