Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ni som har haft era barn på neo i lund

Skrivet av trulle
hur har det varit? skall snittas i v:32 så det blir ditt knyttet skall sen
Svar på tråden: ni som har haft era barn på neo i lund

Min dotter

Skrivet av  Lin med Ellen 030415 & Pyran bf 6/9
låg på Neo i Lund två veckor förra våren. Först var hon nio dagar på intensiven och sedan bortåt en vecka på "vanliga" Neo.
Våra erfarenheter är att personalen på IVA är helt underbar! Tyvärr var det inte alls lika bra på vanliga Neo. Fick en känsla av att de var totalt ointresserade av vår dotter, bl a eftersom hon inte var för tidigt född, de verkade mest ha kunskaper om prematura barn osv. Men det blir ju inte något problem för dig då. Får jag fråga varför du ska snittas så tidigt? Kommer du få komma och titta på Neo innan? Be om det annars, det kan nog vara tryggt att ha varit där i förväg.
Antagligen hade vi väl otur med personalen, så förhoppningsvis behöver du inte känna dig så ovälkommen som vi gjorde. De är i alla fall superduktiga på nyfödda, ett av de bästa sjukhusen i Sverige och det är ju verkligen en trygghet att veta!
Hoppas att allt går bra!
 

Vår son

Skrivet av  Anna med Axel 030403 + bf 30/10
Vi var där i ungefär en månad för drygt ett år sedan, efter ett planerat snitt i v 35. Vi tyckte all personal vi hade kontakt var duktig, och gjorde det de skulle. Sedan var där förstås några som jobbade hårdare än andra för att vi och Axel skulle ha det bra och fungera tillsammans. Vi blev (både på IVA och neo) uppmuntrade att sköta honom själva (matning, tvättning, blöjbytning etc) så mycket vi ville och vi var nog alltid med när de skulle sticka i honom och oftast vid ronden.
 

Min kille var i lund

Skrivet av  cinaklas
Han var inte för tidigt född utan han fick komplickationer vid dygn 2 han låg på intensiven o undersköterskorna var jätte goa mot oss o även syrrorna dock är det as jobbigt att man inte har ett eget rum det gäller att fråga så fixar de hjälp med det mesta.
jag var inte där så länge men fråga mer om det är nått du vill veta
maila privar
Lycka till!!
 

Mitt pyre

Skrivet av  Therese m Mirakel-Leah och Super-Lukas
låg ett par dar på neo i Lund i apr-03 efter en plasmatransfusion. Tyckte de var helt ok! Min kille var dock störst av alla med sina 3030 g och 40 v... Fick en varm känsla av personalen (han kissadeförsta gången i livet där på neo,å va lycklig jag va att allt funka! Å pers gratulerade tokmamman som inte alls var tokig eg.) Lycka till med bebisen!
 

Vet ni att nu ljög jag!

Skrivet av  Therese m Mirakel-Leah och Super-Lukas
I apr-03 var det ju neo på Danderyds! I Lund låg han på IVA ju, i sep-03! F\'låt...
 

Artiklar från Familjeliv