Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka från sem + varit på förlossningen (långt)

Skrivet av Therese m Simon 030423 & knytet bf 15/10
Hej på er alla! Då var vi tillbaka från två veckors semster, gissa om jag saknat er! Lite abstinens har det allt varit...

För er som kommer ihåg så skrev jag innan vi åkte att jag var så rädd och orolig att åka iväg uppåt i landet när mina värden inte var dom bästa. (läckte både äggvita och socker i urinen)Men så dagen innan vi åkte var allt bra igen, och blodtrycket var på 140/75 tror jag. Undertrycket har nog aldrig varit så lågt på mig. Allt var i alla fall bra ända tills för ca en vecka sen. Då hade jag sammandragningar som gjorde ont, mådde jättekonstigt i hela kroppen, mådde illa och hade ont ungefär som magkatarr, men Losec hjälpte inte. I Sundsvall bar det iväg till akuten och förlossningen och dom fick kolla urin och blodtryck. Sammandragningarna tyckte dom inte var någon fara... (???) Läckte nu äggvita (1+)och undertrycket hade stigit till 90 nu, men det är heller ingen fara så inga fler tester behövdes. Fick träffa en läkare också så det kändes bra när jag gick där i från. Symtomen sitter fortfarande kvar men jag har inte lika ont i magen nu. Ville ändå kolla en extra gång eftersom dom första tecknen på havandeskapsförgiftning kom i v 24 förra grav och jag var i onsdags i 23+5. Ska på koll hos BM idag så vi får se vad hon säger. Jobbigt är det att hela tiden oroa sig. Tyckte det var jobbigt fram till v 20, men nu blir det bara värre eftersom jag vet hur det kan sluta. (snittades i v 31+1 med Simon)
Jag har även gått upp mycket i vikt, närmare 14 kilo nu och det är väl säkert för att jag inte kan röra på mig. Äter gör jag som vanligt så där tror jag inte boven ligger. (även om jag "syndar" lite, men inte så det ska få sådana konsekvenser) Är orolig att jag samlar på mig vätska nu eftersom jag gjorde det förra grav när jag var sjuk. Jag är så rädd för att bli inlagd nu, jag vill verkligen inte det. Har ju Simon som är 14 månader här hemma... Och vilar gör jag så mycket jag bara kan, ni ska se dammråttorna här hemma! Jag är SÅ duktig att låta dom vara ifred! Vila är ju det enda jag kan göra för att påverka och det känns lite tungt att inte kunna göra mer för att det ska gå bra den här gången. Men det är väl bara att försöka tänka positivt och ta en dag i taget, och hoppas det ska gå bra.

Oj vad långt det blev, det är skönt att vara tillbaka här hos er och få ventilera sina känslor och tankar. Tack ni som orkat läsa!

Kram!
Svar på tråden: Tillbaka från sem + varit på förlossningen (långt)

Förlåt, inlägget skulle vara på ett annat forum!

Skrivet av  Therese m Simon 030423 & knytet bf 15/10
.
 

Artiklar från Familjeliv