Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Också ny....

Skrivet av Saskia
Hej. Anmäler eventuellt också mig som ny här. Vi "jobbar" på en sladdis. Det känns jättepirrigt. Det är många tankar och funderingar som snurrar i huvudet just nu.

-tänk om det blir något fel på barnet (risken ökar ju med åldern och jag är 37!)
-orkar min whiplashskadade kropp med detta även om själen vill jättemycket?
- VILL vi egentligen? (jo vi vill. men det blir mycket att gå igenom igen som vi lagt bakom oss. Vaknätter, tidiga morgnar, blöjor, barnvagn....ja ni vet!)

Jag har två barn sedan tidigare med samma man. De är 13 och 11.
Svar på tråden: Också ny....

Välkommen

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Hoppas ni lyckas få till en liten sladdis. Det är bästa jag har gjort kan jag säga. Jag har sladdisen som är 1 år sedan en 14 åring och en 12 åring. Du kan ju titta in på sidan "äldre föräldrar" också. Där diskuteras en hel del kring ålder mm:). Lite om mig finns i mitt info.
 

Välkommen hit

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Jag kan bara säga att det är underbart med en sladdis. Dottern var 13 och sonen var 11 när de blev storasyskon till vår lilla sladdis som nu är 22 månader. Man orkar vaknätterna, tidiga morgnar, nattamning osv utan problem, kroppen är snabb på att ställa om sig. Man kommer snabbt in i rollen som småbarnsförälder igen. Visst är det en omställning att ha små barn igen. Men definitivt inget negativt.

Hur din kropp orkar, kan jag däremot inte svara på. Det kan du bara själv ta ställning till. Och risker, visst finns dom. Men de finns även om man är yngre. När man är äldre erbjuds man tex fostervattensprov, vilket man inte görs som yngre. Idag kan man oxå kolla mycket mer med ultraljud än man kunde för 10 år sedan. Själv gjorde vi nupp på privatklinik efter remiss från barnmorskan (på min begäran).
 

Välkommen!

Skrivet av  Ur-Mamma
Jag är också "lite äldre", snart 45 närmare bestämt! :P

Kanske blir det en ny sladdis för mig (efter försöket med bf maj -03 som resulterade i missfall). Mina båda barn är födda -79 och -86 så det är 7 år mellan dem!
 

Välkommen hit!!

Skrivet av  KIKI*med 6 barn*
Och lycka till med "arbetet" med sladden =0)

Mer om mig i infon
 

Artiklar från Familjeliv