Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lukas är född!

Skrivet av Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Nu är jag både tonårsmamma och bebismamma!

Lukas har äntligen kommit! Han föddes på Luciadagen i vecka 38+3 och vägde 4.050 gr och är 51 cm. Förlossningen gick bra och snabbt. Vattnet gick hemma 06.00, första värken 13.30 och han föddes 16.59!

13-åringen är stolt som en tupp! Min man ringde honom direkt efter födseln och han kastade sig på bussen och sprang hela backen upp mot SöS och kom när Lukas var ca en halvtimme gammal. Tobias var den förste som höll i Lukas när han togs från mitt bröst och Tobias fick också vara med när vi vägde och mätte Lukas samt fick hedersuppdraget att kontrollräkna fingrar och tår :-) Eftersom vi var kvar 4 dygn på BB så kom han upp och hälsade på varje dag efter skolan.

Väl hemma så tycker han det är mysigt att ligga bredvid lillebror men vill inte gärna hålla honom - han får så ont i armen, säger han... :-)
Svar på tråden: Lukas är född!

Grattis!!!

Skrivet av  cammis
Så mysigt det låter.
Hoppas ni får en riktigt lugn och fin jul tillsammans!

kram
 

Grattis

Skrivet av  EOL
Vad mysigt det låter
Ochvad kul att storebror myser också!
Själv har jag bara snusat på en kompis bebis (född 12/12)
SÅÅÅÅÅ mysigt
Grattis igen
 

Åh, en liten stjärngosse;-)

Skrivet av  Triss
Så himla mysigt! Där har du en stolt storebror som kommer att gå genom eld och vatten för sin lillebror och en liten kille som kommer att avguda sin storebror.

Myser när jag läser ditt inlägg!
 

Grattis!

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
vad härligt för storebror att vara den första!
 

Grattis *imt*

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
 

grattis

Skrivet av  carina66
grattis till Lukas och ett jättegrattis till Tobias. Hoppas att ni alla 4 får en jättefin jul tillsammans. Tobias får väl ett trevligt jullov med sin nya lillebror.
 

Grattis :-)

Skrivet av  Madicken & Elliot
Vad kul att alltg gick så fort och bra. Förstår att storebror är stolt och glad :-)
 

Grattis till Lucas

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Nästan så nära Lucia man kan komma vad gäller pojknamn. Vad mysigt med en bebis på lucia-dagen.
 

Artiklar från Familjeliv