Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver lite tumhållning!

Skrivet av Mia 2+1
Har ju lyckats öka på mina problem, och tvingas nu in i vårdtjafset - hatarhatarhatar....
Att sitta och försöka förklara _helheten_ för en AT-läkare (vårdcentralen är _totalt_ kaos nu, ordinarie läkare handleder bara, och min PAL är ledig för forskning) för att få honom/henne att skriva en MR-remiss, det känns mej övermäktigt just nu.
Tack alla högre makter för min underbara sjukgymnast som ställer upp i vått och torrt, hon ringer och bråkar i mitt ställe, och ska kontakta min neurolog.
Jag behöver berkligen lite peppning nu, har hamnat i Den Stora Uppgivenheten och hittar inte ut.
Svar på tråden: Behöver lite tumhållning!

Peppa-peppa-peppa...

Skrivet av  Ellen m Embla
...låt sjukgymnasten bråka och ta hand om dig själv! Kör det ändå fast, skriv ett brev och överräck det till en ev ny läkarkontakt och sitt tyst tills denne börjar ställa frågor.
Hushåll med din energi!!!
Koncentrera dig på att göra trevliga saker som fyller på ditt energiförråd, gör bara de vardagssysslor som du absolut måste för att vardagen ska fungera (äta mat är ett måste, sängbäddning är överkurs, typ) och undvik så många negativa situationer som bara kan undvikas. Om du vet att den som ringer suger energi från dig, svara inte, tar det massor av kraft att handla - be någon annan...
Tänk om jag själv vore bättre på att följa mina egna råd... :)
Hoppas du fick lite konstruktiv peppning nu!
Kramar / Ellen
 

Nä, att det ska behöva vara så...

Skrivet av  Maa
det är ju inte klokt. Det är klart att man ska kunna ha en läkarkontakt med nån som vet vad den gör, suck!
Men du - om inte jag fattat fel så finns det en kategori vårdpersonal som är till för just att hjälpa den som inte själv orkar att hitta rätt inom vården och hjälpa till göra ansökningar o ringa o stöta på där det behövs när man själv inte orkar - och det är kuratorn! Kan du inte be din braiga sjukgymnast att leta upp en sån som kan ta sig an dig, som har betalt för att klara och göra just det!! Eller om du har en samtalskontakt, så kanske den personen kan ge dig kontakt med "rätt" kurator! *håller tummarna*
 

Tummar hålles!

Skrivet av  Charlotte
Hoppas allt ordnar sig!