Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

önskar alla GOD JUL!!

Skrivet av Helena
panik har vi haft här i stuga sista veckan.. båda barnen rejält sjuka, mannen lite förkyld (o då låter det som om han skulle dö vilken sekund som helt.. fy vad gnällig han är!) en begravning imorron (ingen nära el kär men ändå en del att fixa innan) syrran m man kommer upp från sthlm KUL!!! har inte hunnit vare sig städa eller julhandla... tackar högre makter för att klapparna var inhandlade innan alla blev sjuka.

strul o lite panik men snart blir det jul ändå, ha det supermysigt allihop!!

*GOD JUL!!*
Svar på tråden: önskar alla GOD JUL!!

GOD JUL

Skrivet av  Hanna
och ett gott nytt smärtfritt år önskar jag er alla!

Här har jag hamnat i ett skov, som inte blev ett dugg bättre av att jag
var tvungen att åka upp till Östersund över helgen för att hälsa på mormor. Hon har bott hemma och varit på korttidsboende en vecka i
månaden, men då hemtjänsten där (som hon är helt beroende av då kroppen inte alls hänger med) har så stora nedragningar att de
slutat att TVÄTTA OCH STÄDA åt alla med hemtjänst och istället hänvisar dem till släkt eller att anlita någon för det privat så kan hon
inte bo kvar hemma. Helt absurt! Jag såg rött när jag hörde det. Tyvärr är det inte ens någon av oss i släkten som bor där uppe, alla har
flyttat neråt landet så det finns ingen nära till hands som kan hjälpa till heller. Nu har hon i alla fall fått en service lägenhet dit hon ska
flytta i januari, och vi ville passa på att träffa henne innan det så att vi kunde bo i hennes lägenhet och slippa ta in på hotel.

Men att åka ca 60 mil enkel på tre dagar med en liten 2 1/2 åring är lagom livat, och jag har mått jätte dåligt efter det. Jag var dålig
redan innan, och har inte orkat sitta framför datorn på länge, men det där tog priset!

Hoppas att jag inte missat allt för mycket, och att jag kommer må bättre nu och orka vara lite social.
 

GOD JUL!!!

Skrivet av  Charlotte
Nu är jag äntligen klar med allt, ska bara klägranen imorrn.

Hoppas ni alla får en lugn och fin jul!
 

God Jul!

Skrivet av  Maa
Jodå, det blev både julklappar och en röd duk på bordet. Och granen är köpt. Jätteskönt är det att inte behöva åka nånstans i år - här ska firas i lugn o ro här hemma, trots att vi inte har några julgardiner *tss*
 

Artiklar från Familjeliv