Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bubbelbad eller vanligt badkar

Skrivet av UlLi
kopierar denna fråga från hus och hem då ajg känner att här finns det kanske fler som jag som lever med värk och har badkar som smärlindring vad tror ni bad eller bubbel

snälla hjälp mig ska ha nytt badkar och jag är sugen på bubbel pga min värk men det skiljer 10 000 och jag vill att ni ger mig både för och nackdelar är det värt dessa 10 000 extra, låter bubbelbadkaret mycket, är det svårt att rengöra andra för och nackdelar
jag badar i snitt 4-5dagar i veckan så de lär bli välanvänt. vad är livslängden på ett bubbel ett vanligt håller väll nästan hur länge som helst.
Svar på tråden: Bubbelbad eller vanligt badkar

TA ETT BUBBEL!!!!!!

Skrivet av  Helena
det finns billigare varianter, livslängden är nog ganska bra på bubblare också.

jag ska hämta en länk åt dig, till ett företag i luleå (?) som säljer billiga bra bubbelbad.

 

länken

Skrivet av  Helena
www.importlagret.com

dom kallar alla badkar för massagebadkar ;-)
jag vill ha A403...
 

tillägg

Skrivet av  Helena
vi har handlat andra grejer därifrån och har bara bra erfarenheter :)
 

Jag undrar

Skrivet av  UlLi
om badkaret durrar något eller låter, de var jätte länge sedan jag badade ett bubbelbadkar och hade inte mina problem då jag är ju superkänslig för ljud och vibrationer så om den durrar helatiden då är det nog tyvärr bortkastade pengar på mig.

har fått lite försäkringspengar från makens livförskring där jag var medförsäkrad så det blir utlandsresa och badkar allt för min egen njutningsskull :)
 

åh va kul!

Skrivet av  Helena
att få unna dig nåt (jag vill oxå resa till värmen... *AVIS*)

ring dit o fråga om dom durrar! de lite lyxigare modellerna borde ju vara tysta!
 

Jag ska kolla

Skrivet av  UlLi
dom får ju varken låta eller vibrerar allt för mycket så maken säger att antingen får jag köpa de dyraste på marknaden eller nöja mig med ett vanligt som iof ger mig värme och lindring just nu har jag ju inget badkar alls och bara en trång duch där jag knappt klarar av att ducha eftersom jag är så orörlig och den så trång.
 

Jag klarar det inte!

Skrivet av  Mia 2+1
Som synd är.
Även om ljud/vibrationer inte är så stora för normalfolk så blir det för mycket för mej! Och då faller ju hela idén med avslappning...
Jag kör vanligt karbad, men tänker skaffa ett större och bekvämare när jag får råd.
Provbada, det är det bästa tips jag har - kanske nån bekant har ett och kan ställa upp? Sen brukar de ju faktiskt ha visningsex uppställda, dom måste man väl få "provköra" för att testa ljud och vibration?
 

Inget för mig...

Skrivet av  Maa
kan ju inte svara för dig, men jag är alldeles för känslig i huden - duschen är en pina med alla små vattenstrålar som träffar huden (orkar inte vara ute med bara armar o ben på sommaren o känna vinden mot huden heller). Så bubbelbad funkar inte alls. Så stilla som möjligt.
Känner också igen det där med ljud o vibrationer - jag längtar till den dag jag står ut med att använda eltandborsten.
 

Har bestämt mig

Skrivet av  UlLi
det får bli ett vanligt badkar jag lägger de extra pengarna till en ny ytterdör istället något vi behöver ännu mer än ett bubbelbad speciellt då jag inte tror att jag klarar av det de är ju värmen jag mår bäst av och då kan det ju också vara bra att slippa draget vid dörren :)
 

Artiklar från Familjeliv