Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Deppigt här!

Skrivet av He77
Här sitter man och deppar!! Ute snör det för fullt...

Jag har inget hört ifrån Fk (jagade min handläggare innan jul, men hon var fullständig omöjlig att få tag på...så jag vet fortfarande inte om jag har någon ny handläggare i min nya kommun eller jur långt beslutet om aktivtetsersättning har kommit....)

Gubben han är borta HELA denna vecka på jobb, han jag tur kommer han hem på söndag eller kanske nån dag tidigare och har jag otur så blir han kvar ännu längre. *Suck*

Har börjat kolla upp hur man ansöker om färdtjänst i denna kommunen...och den som handlägger gör ett hembesök hos den söm söker...hmmm....

Jag ska samla mod till mig och ringa kvinnan som har hand om mitt område på torsdag, för att boka en dag hon kan komma och besöka mig. Så håll nu tummen att det blir nått bra av det hela!!

Deppigt är det här just nu...
Svar på tråden: Deppigt här!

Skickar kramar!

Skrivet av  Charlotte
Hoppas du får tag på din handläggare och att din gubbe kommer hem tidigare!
Ring kommunen och hör om färdtjänst! *peppar*

Kramar
 

styrkekramar

Skrivet av  Helena
till dig!
hoppas gubben din kommer hem tidigare.

ringa runt hela kommunen/landstinget är ju bland det värsta man kan gör... man kommer aldrig fram, får inga vettiga svar.. osv..
har själv ägnat halva dan åt att få tag i handläggaren på fk som sköter min ev livränta.... need i say more?

kramar till dig!!

 

Lider med dig

Skrivet av  PernillaN
Det är ungeför samma här men inte riktigt så illa.

Jag har ju sambon borta delvis på veckorna också. Han jobbar i en större stad en bit härifrån och sover borta en del veckodagar. I höstas då han började så var det 3 nätter/vecka men det blev för jobbigt så nu är det 2 nätter, vilket går relativt bra. Han är ändå på pendlingsavstånd så om det skulle behövas kan han komma hem.

Usch, ja för FK-handläggare. Jag har ingen aning om vilken min handläggare är längre. Har tappat räkningen på hur många ggr jag har bytt handläggare sedan jag blev sjukskriven (4,5 år sedan) men jag skulle gissa på ca 10 ggr. Minst. *suckar lite uppgivet*

Jag håller tummarna för att det ska gå bra med färdtjänsthandläggaren!
 

Jaa, ring!

Skrivet av  Maa
Be om hjälp, det var superjobbigt att bestämma mig för att be om hemtjänst, och jag grät en hel del under de där första samtalen, men jag är sååå nöjd, det har faktiskt varit min/vår räddning.
Så tveka inte - och det gör inget om du gråter i telefonen, då förstår de bara snabbare att det är viktigt!