Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ledsen...

Skrivet av räddis bf december04
Min bm lovade mig att skicka en remis till aurora så fort som möjligt. Eftersom jag hade en komplicerad förlossning förra gången och ej bearbetat färdigt denna ännu så fick jag en tidig inskrivning hos bm så att hon kunde hjälpa mig till aurora, Gjort och sagt...Nu i dag 2 veckor senare har jag ännu inte hört något..börja bli bekymrad , så jag ringde henne . då säger hon att jag har fått beviljat remissen och är välkommen i augusti ....DÅ ÄR JU ÖVER HALVA GRAV ÖVER!!!!Jag hade jnu blivit lovad så snart som möjligt..Dessutom för att ta emot mig så måste jag ha gjort rutinultrkjudet i vecka 18 nångång...Mitt i sommaren..då har alla semester..Hon tyckte jag skulle kontakta aurora själv!!!!! VA. Jag blir trött...Jag sa till henne att jag inte skulle gå hos henne nå mer och slängde på luren. Innan dess disskuterade vi fram och tillbaka i ca 30 minuter. Jag sa att jag ville få hjälp med att ta reda på olika smärtlindringsmetoder om edan osv...Men till svar fick jag att den infon hade jag ju fått när jag födde ettan!!!!! VA igen ja så häll det på med olika frågor tills jag började grina och la på telefonen..Jag e så ledsen jag orkar inte leva...Jag var tvungen att gå ut efter luft på altanen..efteråt..helt upprörd...Jag e så rädd och allt ser svart ut..vad ska jag göra hur ska jag bära mig åt?? Skriver här nästan aldrig, men
kände nu att jag bara var tvungen att ventilera ut..
Svar på tråden: ledsen...

Tycker att

Skrivet av  MiaMaria m Josefin + Krabat v12
du ska gå till en annan bm som förstår dig. Det borde vara självklart att få prata om hur man känner innan det gått så långt som till augusti. Vet inte var du bor, men kan du välja en annan bm på någon annan mottagning? Förstår att det inte känns bra, men hoppas att du får prata och veta mer så du kan känna dig lugnare inför förlossningen.

*kram*

 

nä finns ingen

Skrivet av  räddis bf december04
annan motagning. antar att om jag tar en annan bm så är nog svaren dessama. Dessutom vill jag inte byta just pga av den jag har nu vewtr vad jag gått igenom. Fast det verkar inte så. Jo jag e orolig för förlossningen..men just nu ännumera för graviditeten eftersom det nog inte är så nyttigt att gå runt och må dåligt och vara ledsen helatiden..Vill ju njuta av denna grav, blir förmodligen den sista för mig..Detsamma gäller förlossningen. Har blivit erbjuden snitt, men känner att det verkar mer läskigt än vaginalt ändå...Men så är det den där hemska sugklocke sekvensen sen förra gången som förföljer mig..Ush och bläää...Snart kommer i allafall gubben hemn från jobbet han är då bra på att trösta och kramas..Brukar kännas betydligt bättre då....tack för svar
 

Förstår dig..

Skrivet av  loll
Men det måste finnas någon annan barnmorska du kan prata med även om hon inte vet vad du gått igenom, så skall du berätta det för henne eller låta henne kolla i din förlossningsjournal. det är väl klart att barnmorskor skall lyssna på en, den tanten du går till verkar vara helt ursäkta bombad (usch blir så arg). Försök nu att hitta en annan barnmorska som har tid med dig och ta dagarna som dem kommer, jag är också mkt mer orolig denna gången än förra men jag försöker att tänka positivt, det skall du också göra.
Förlåt att jag blir så upprörd!
Ha det bra och lycka till
Stå på dig.

kram
 

Tycker att du

Skrivet av  MiaMaria m Josefin + Krabat v12
kan försöka byta till en annan bm på samma motagning om hon inte lyssnar på dig. Kankse din mamma eller syster om du har någon kan hjälpa dig? Det är svårt att ringa själv när man är upprörd och börjar gråta, de kan nog argumentera bättre. Hoppas att det löser sig så du slipper vara orolig hela graviditeten.
 

Usch det v ar ingen rolig och

Skrivet av  Kattis m Sarah 20/2-03 +bf 23/12
omtänksam bm du hade...Skickar lite styrkekramar till dig!!!

Men vill bara säga angående snitt... Det är inte alls läskigt, man får reda på exakt vad som ska hända och man är vaken (om man vill). Man har full koll och till 99 % så går aldrig något snett! Jag födde min första med planerat snitt och det v ar en underbar upplevelse!!

Har du frågor om det så är jag här eller så kan du maila mig.
 

Oj

Skrivet av  Delfin m femman bf 23/12
förstår hur du känner,hade själv en oväntad sätesförlossning förra gången;har dock inte bett om att få komma till Aurora nu(har gått där förr dock)eftersom jag inte orkar pallra mig in till sjukhuset i Gbg(fyra mil):-P;men nog för att jag skulle behöva.
Min spontana reaktion är;det måste ju finnas något sätt att snabba upp det lite!Du verkar må riktigt dåligt av det här.Det här med semestertider och så är ju ett problem iofs,men att du inte skulle kunna få information låter ju löjligt.Byt bm så du åtminstone får en som är villig att ta dig på allvar när du vill bli informerad igen.
Önskar all lycka till.
kram

 

kram

Skrivet av  Solsken v13
Ja vad ska jag säga.. Jag har ingen aning.. Vet bara att de gånger jag känner mig instängd i ett hörn fungerar inte Lugna ner dig..

Du måste få hjälp. Har du provat ringa till Aurora? Jag vet inte riktigt vad det är för något, men jag tycker nog att det verkar som ett vettigt förslag. Vet inte om det kanske är jobbigt för dig att göra det?

Jag tänker på dig, även om jag inte har några bra förslag

kram
 

Artiklar från Familjeliv