*gråter* Vi får ingen bebis... |
|
Skrivet av | Embers |
Var på läkerbesök idag för att planera kontrollerna av tillväxt i slutet pga. att jag hade infarkter på moderkakan då jag väntade sonen. När allt var klart undrade han om jag hade fler funderingar och jag tog upp det här med att jag haft lite lite ont och så. Han sa att det berodde på att jag var snittad en gång så att bukhinnan var extra känslig. I alla fall så tyckte han att han kunde ta en titt med UL. Kände på magen och sa att livmodern stod där den skulle för tiden. Mätte fostret och så att det var ungefär så stor som det borde för tiden. Dock ville han göra ett VUL för att säkerställa aktivitet som han sa. Efter en stnds tittande sa han att han var ledsen, men att hjärtat inte längre slog! Bebin har varit död i ca. en vecka, alltså sedan början av v.13. Jag kan inte fatta det. Känns extra jobbigt nu när sambon är i Japan och allt. Fattar inte att vi inte kommer att få nån jul-bebbe... Den var så söt och vacker där den låg alldeles stilla och hopkrupen. Men allt är så fel! Allt är fel! Jag är ledsen att måsta lämna er... hoppas att alla era bebisar kommer ut och mår fint lagom till jul! På måndag ska jag på kvinnokliniken igen för att göra ett kontrollerande VUL, och diskutera hur vi ska fortsätta. De pratar om att ge mig tabletter för att stoppa hormonförsörjningen och sedan sätta igång missfallet på onsdag. Jag vet inte hur jag kommer att göra, men just nu tror jag inte att jag orkar med att hjälpa kroppen med det här. Kan inte tänka mig att bidra till att bebisen stöts ut, även om jag vet att den är död... Den tryggaste platsen i universum borde vara i mammas mage! Så här skulle det ju inte få bli! Hej då! |
|
Svar på tråden: *gråter* Vi får ingen bebis... | |
|
|
Neeeeej! *gråter* |
|
Skrivet av Madde, Alexander-01 & lillhjärtat! | |
FASEN! Jag blir så otroligt ledsen för din skull....varför varför varför!?!? Stora kramar till dig från mig! Önskar så att jag kunde krama dig i verkligheten istället! Sköt om dig och sörj klart ordentligt innan du går vidare, tror det är väldigt viktigt! Kommer sakna dig! |
|
Kommer att... |
|
Skrivet av Embers | |
...sakna er med! När jag får ork kikar jag väl kanske in till er och ser hur det går med era små bebisar! Jag ska sättas på utredning för att se om det finns nån anledning till mina MF. Just nu har jag inte tänkt så mycket på det, men jag tror det blir skönt att det görs något i alla fall. Ska invänta svaret från den innan jag försöker bli gravid igen i alla fall, sen ska jag självklart också vänta tills jag känner att jag sörjt "klart" (gör man ju aldrig) så att jag orkar gå vidare. Och så måste vi såklart komma i takt med varandra jag och sambon så att båda känner sig redo... Tack för att du svarade mig och för dina kramar! |
|
|
|
Jag gråter med dig |
|
Skrivet av Oja | |
Det är helt bedrövligt. Jag är så ledsen för din skull. 13 gångna veckor är så länge och man hinner drömma och planera så mycket. Det är svårt att veta vilka ord som hjälper mest. När får du hem din sambo från Japan? Det är viktigt att ta hand om varandra nu. Jag vet inte om du har någon liknande erfarenhet sedan tidigare. Två gånger har jag konstaterat att det avstannat, det skedde dock vid tidigare tidpunkt. Har du frågor och funderingar så svarar jag mer än gärna. |
|
Tack för omtanken! |
|
Skrivet av Embers | |
Jag ar tidigare haft 2 (3) tidiga MF, men de har alla inträffat jättetidigt. Den här gången såg vi ju lilla bebin sprattla och vicka på rumpan och allt i v.11! Kan inte förstå att det blev så här! Griper efter halmstrån, som att hon låg så till att det inte synteshjärtslag och så...förstår att det är så gott som lönlöst men jag måste tänka så just nu för att inte frunkna av sorg! Sambon kommer inte hem förrän nästa söndag, den 27 juni, enligt plandera, men han håller just nu på att kolla upp möjligheten att komma hem tidigare. Jag har massor av frågor! Hur långt hade dina graviditeter gått? Det här är ju ändå en bebis på 5 cm...det kommer att synas vad det är som kommer ut...att det är en liten liten död bebis! Hur känns det? Hur länge blöder man sen? Vad är bäst, skrapning, igångsättning eller att låta naturen ha sin gång? När är man på benen, rent fysiskt igen? Om du orkar får du gärna berätta lite om hur det var för dig! tack för omtanken! kram |
|
Du kan nog det jag vet.. |
|
Skrivet av Oja | |
Har du fått tid för en dubbelkontroll? De två mf jag haft har varit tidiga. Det första upptäcktes vid inskrivningen vid ett vul, då trodde jag att jag var i v 12. Det hade slutat att leva vid 7 veckan så fostret var inte stort. Gång två var jag mer förberedd på. Jag var under utredning och då upptäcktes det redan v 7. Jag har skrapat mig båda gångerna och har blödit rejält ca 2 veckor efter. Det första mf ville jag vänta ut, precis som du sa, låta naturen ha sin gång, och för att slippa ett kirurgiskt ingrepp. Men det var lönlöst, det ville inte komma ut, jag bara blödde, ett par veckor och lades sedan in. Detta gjorde att det sammanlagt blev en månads påminnelse isf "bara" två. I och med att du gått längre så är det nog minst smärtsamt med en skrapning. Du blir omhändertagen, det är över relativt snabbt och kroppen kommer igång snabbare. Du sover och behöver inte se något. Sen ska du vara sjukskriven och ta det lugnt. Min mens kom igång månaden efter gång nummer två och vid första mf fick jag medicinera igång kroppen. Tog itu med det när menscykel 2 inte ville infinna sig. Jag hoppas verkligen att din sambo kommer hem så snart som möjligt. Det är en rejäl kris man går igenom, både du och han. Försök att få en natts sömn. Du behöver vila. Jag ska krypa ner nu. |
|
|
|
Tack för svar |
|
Skrivet av Embers | |
Här talar läkarna mest om igångsättning, istället för skrapning. Dessutom sker skrapning med lokalbedövning av livmodern och inte under narkos... Vill inte bli av med bebisen ännu, och känner att det här är något som jag inte bara vill få överstökat. Vill inet känna att hon ryckts ifrån mig innan jag var redo... så redo man nu kan bli. Kram |
|
Jag förstår dig |
|
Skrivet av Oja | |
Hej igen, Jag förstår helt att du inte vill att det ska gå för fort. Att de säger lokalbedövning gör mig lite konfunderad. Jag krävde nämligen lokalbedövning för att jag har lite dålig erfarenhet av narkos, men det gick de inte med på. Enligt den läkaren går det inte att lokalbedöva... märkligt. |
|
Man kan välja |
|
Skrivet av MiaMaria m Josefin + Krabat v16 | |
i alla fall på Huddinge. En jag känner fick välja meellan lokalbedövning och narkos vid sin skrapning. Hon ville ha lokalbedövning för hon tyckte det var otäckt med narkos, men det borde ju gå med båda då tycker jag. | |
|
|
Neeeeeeeeeeeeeeeeeej ! |
|
Skrivet av Solsken v17 | |
Jag trodde det var SLUT med sånt här i gruppen! Usch så hemskt.. Jag skulle kräva en skrapning omedelbart om jag var du. *gråter* kram |
|
Hej. |
|
Skrivet av Embers | |
Just nu är det sista jag vill ha en skrapning. Jag vill inte bli igångsatt heller och jag vill inte behöva förlora det här barnet.... Vet att jag tänker lite avigt. Bebisen är redan död och måste komma ut förr eller senare, men än så länge vill jag ge den lite frid. Vill inte störa henne där hon vilar. Trodde jag skulle reagera som du säger om detta skulle hända, men känslorna just nu är så starka! Tack för kramen! |
|
Åh, nej!!! |
|
Skrivet av AnnieC bf 24/12 | |
Usch, vad hemskt! Jag lider verkligen med dig! Hoppas att du orkar... och din man som inte är hemma! Jag lider med dig! massor av kramar till dig! |
|
|
|
Embers! |
|
Skrivet av *A* | |
Jag är så otroligt ledsen för er skull! Finns väl inga ord i världen som kan trösta dig just nu fast jag önskar så att jag hede dem! Tänker på dig. | |
Nej, nej, nej, |
|
Skrivet av Strömmen | |
åhh vad jag känner med dig! Kan inte sätta mig in hur du känner det men jag vill ge dig en stor varm kram. Vet inte vad jag ska säga hade hoppast så att det var absolut nog med tråkigheter här nu. Kämpa på tjejen och jag tänker på dig! Kram |
|
Så ledsen! |
|
Skrivet av Anna+dotter 0210+bf 4/12 | |
Nej! Vad ledsen jag blir. Jag hoppades så att det inte var någon mer i vår grupp som skulle behöva genomgå detta nu när det gått så lång tid. Jag är så ledsen för din skull. Sköt om dig! Stora kramar |
|
|
|
Nej gumman |
|
Skrivet av Veronica BF 6/12 | |
så himla tråkigt. Finner inga ord för det som hänt er. Skickar massor med kramar. | |
Nej! |
|
Skrivet av Joppa bf 22/12 | |
å, så oerhört tråkigt!! Jag vet inte vad jag ska säga, annat än att det inte är rättvist att det blev såhär.....önskar dig allt gott, ta hand om dig,kramar, | |
Nej vännen!!!! |
|
Skrivet av KajsaKavat m Bäbis BF 15/12 | |
Är så ledsen för er skull!!! Hoppas att allt löser sig med alla dina frågor o beslut som måste tas gumman. Jag hade nog föredragit skrapning, det fick jag vid mitt MA i v 12 när bebisen vart död sen v 9 och jag tyckte det var ganska skönt att bli sövd o slippa se allt och de var så gulliga på sjukhuset. Stor stor kram gumman!! Tänker på dig! |
|
|
|
Så ledsen för Er skull.... |
|
Skrivet av Pikaboo | |
Missfall är alltid en tragedi men det blir hårdare ju längre graviditeten kommit eftersom förhoppningar och förväntningar växer i takt med att veckorna passerar. Hoppas din sambo hittar en möjlighet att komma hem tidigare och att Ni finns där för varandra. Kram! | |
Så orättvist... |
|
Skrivet av Karinko bf 6/12 | |
Hoppas att du frå hem din sambo snart och att ni tillsammans med sjukvårdspersonalen hittar ett sätt att avsluta detta på ett så bra sätt som möjligt för dig. Kan inte föreställa mig hur du har det just nu. Kramar... tänker på dig... |
|
Åh, nej! |
|
Skrivet av MiaMaria m Josefin + Krabat v16 | |
Vad tråkigt :( Jobbigt att sambon är i Japan också. Ta dig tid och känn efter hur du vill göra, det är ingen brådska. Vi kommer att sakna dig här. *kramar* |
|
|
|
Åh kära nån |
|
Skrivet av Vårsol m Lillan-02 & Nenne v17 | |
Det är så orättvist och jag håller fullständigt med dig: Den tryggaste platsen borde vara i mammas mage. Så grym världen är, blir så ledsen för er skull. Jag hoppas att han kommer hem snart så ni kan sörja tillsammans. För även en mycket liten människa kan orsaka en stor stor sorg. Titta gärna in igen, när du orkar. Vi tänker på dig |
|
Så ledsen för din skull |
|
Skrivet av Marie & Lilla Innerst | |
Livet är så orättvist ibland - missfall borde inte hända någon... Hoppas du finner styrka tills din man kommer hem - tror ni behöver varandra båda två. Pyssla om familjen och dig själv i sommar! *Många styrkekramar* |
|
Är så ledsen för din skull |
|
Skrivet av cleo bf 2/12 | |
Det är precis som du säger. Så här får det inte bli. Jag tänker på dig och sänder många styrkekramar! | |
|
|
*Kramar om dig hårt* |
|
Skrivet av @nn@ | |
STACKARE!!!! Åhhh!!! *Arg och frustrerad* VARFÖR ska detta hända?!?! EXAKT vad finns för anledning?!?! Nä, inte hade jag trott att vi skulle få det beskedet nu och här i våran grupp. Tungt när sambon är borta åxå...*vill krama ännu mer* Så FRUKTANSVÄRT orättvist!!!! *Önskar jag hade kloka ord som kunde trösta* Men jag förstår att sånna inte finns just nu..... *Skakar på huvudet* |
|
Fyyy vad hemskt!! |
|
Skrivet av Malin med Vanja-02 + bf 15/12 | |
*kramar om* Vad livet är orättvist... Jag vet inte vad jag ska säga och jag antar att det kvittar för din del vad jag säger; det känns inte bättre ändå... Jag tänker på dig iaf, o kramar dig i massor. Sköt om dig |
|
Så otroligt ledsamt och orättvist!! |
|
Skrivet av Snurrfia v12+5 | |
Skickar bara en STOOOR kram och hoppas verkligen att jobbet släpper hem din sambo nu!!! |
|
|
|
Neeeej! |
|
Skrivet av Elin med Liam 16/8 -03 + bf 19/12 | |
Åhh blir så ledsen för eran skull. Hur kan livet vara så orättvist? Skickar en stor tröst Kram. |
|
Nää det får inte vara sant! |
|
Skrivet av ulrika m Hedda o Kludden v 15 | |
Fy vad orättvist! Hoppas sambon kommer hem så fort som möjligt så ni kan trösta o hjälpa varandra genom detta. Skickar massor av kramar till dej o din familj. |
|
Embers |
|
Skrivet av Allis | |
Snälla, försök få någon bra människa att tala med nu. Både dels för att din sambo inte är hemma men också för att få proffsig hjälp så att du kan bestämma vad som verkar bäst att göra. I övrigt vet jag inte vad jag ska skriva mer än att nog _alla_ här känner varmt med dig och önskar att en sådan här mardröm aldrig skulle hända. Kram |
|
|
|
Åh nej! |
|
Skrivet av Ekis bf 13/12 | |
Vad fruktansvärt sorgligt. Sådant här får inte hända. Hoppas verkligen att du får hem din man tidigare så du kan få stöd och ni kan sörja tillsammans. Skickar massor med styrkekramar. Kraaaaaam |
|
NEJ!! |
|
Skrivet av Linda m Meja Bf 21/12 | |
sånt får inte hända.. Tycker så synd om dig...hoppas att din Man kommer hem som ett skott till dig, inte bra att vara själv nu. MASSOR med tröstkramar!!! |
|
Nej, nej... |
|
Skrivet av Jenny med son + bf 6/12 | |
så här skulle det ju absolut inte få bli. Har själv aldrig var med om något liknande men jag kan föreställa mig vilken hemsk sits du måste vara i. Massor av super dunder styrkekramar kommer här. |
|
|
|
Nej, vad hemskt! |
|
Skrivet av Carina med Isabelle, Angelica & bf 27/12 | |
Att livet kan vara så orättvist, är så himla ledsen för er skull. Massa tröstkramar från mig! |
|
lider med dig |
|
Skrivet av skorpan | |
usch vad hemskt, går också mewd tankar inför mitt extra UL att tänk om h*n faktiskt inte lever. Det måste vara det hemskaste som finns. Och så tråkigt att sambon är så långt borta just nu. Lider verkligen med dig och önskar att det fanns nåt jag kunde göra eller säga men jag saknar ord. Hoppas bara att ni tar er igenom detta på nåt sätt och skickar en hel hög varma kramar.. | |
Nej! |
|
Skrivet av Molle v16+3 | |
Usch, nej! Så får det inte vara! Jag är så hemskt ledsen för er skull. Massor av kramar till er! | |
|
|
Embers |
|
Skrivet av Helena med *Ida* och v 16 | |
mitt hjärta gråter för dig. Vad ledsamt. Många tankar till dig. Varma kramar Helena |
|
Saknar ord... |
|
Skrivet av Kaktusblomman ankomst januari | |
Har tänkt på er hela dagen. Ta hand om varandra. | |
Men NEJ,.. |
|
Skrivet av Zinkan | |
vad bedrövligt. Gråter och ryser när jag läser det du skrivit. Så orättvist. Finns nog inget som tröstar dig just nu, men jag tänker på dig och skickar en massa tröstkramar. | |
|
|
Ånej, vad hemskt |
|
Skrivet av Sara m Tilda 0101 o Ellen 0306, bf 11/12 | |
..saknar ord...skickar tröstkramar... | |
Gud va ledsen jag blir |
|
Skrivet av Mortorio | |
det gör riktigt ont i mig när jag läser det du skrivit. |
|
Nej vännen! |
|
Skrivet av Leeandra bf 24/12 *13+0* | |
Jag är så förtvivlat ledsen för din skull, jag vet inte vad jag ska säga. Hoppades att allt skulle gå bra för dig denna gång... Det måste vara så kämpigt nu medan din man är i väg och du sitter själv med sonen. Jag önskar att jag kunde få din bebis att leva igen, många varma kramar, Jag kommer att sakna dig här, hoppas att framtiden är betydligt ljusare för dig och din familj |
|
|
|
Embers |
|
Skrivet av E\'s mor | |
Embers Blir så chockad när jag läser vad som hänt. Jag beklagar och tänker på dig och din familj! Många kramar! |
|
Embers... |
|
Skrivet av Sonja 16+3 | |
Vilket fruktansvärt besked för dig och din familj. Jag tänker på er och skickar många tankar och kramar. Ta hand om varandra. Hälsningar Sonja |
|
Åh nej! |
|
Skrivet av Mysen | |
Jag gråter när jag läser om vad du fått gå igenom! Vet att inga ord i världen kan trösta så jag sänder dej all min kraft och en massa styrkekramar! Kommer att sakna dej............. |
|