Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

(mindre) Godmorgon (långt och gnälligt)

Skrivet av Mia m. Felicia + bf 22/12
Vi har haft kompisar här sedan i fredags så jag har inte haft tid att sitta vid datorn något, men oj vad det händer saker här... Orkar inte svara på varje inlägg så jag skickar kramar till alla som behöver det istället.

I lördags var jag och min kompis med våra småtjejer (skiljer 2 veckor mellan dem) på Ikea medan våra sambos åkte ända till Hedemora för att titta och ev, köpa bil. På kvällen när de äntligen var hemma igen var vi såååå trötta - ja inte småtjejerna förstås, de hade så roligt tillsammans!
Har inte sovit särskilt bra senaste nätterna, vaknar varannan timme o´ch så ligger jag vaken någon timme mitt i natten. Tur att kompisen också väntar barn (i v.9 och alltså jättetrött) så jag kunde gå och lägga mig rätt tidigt utan att få dåligt samvete.

Igår morse vaknade jag rätt tidigt, hade sovit dåligt men sambon var helt underbar. Han tog med Felicia ner och så såg han efter de små busiga tjejerna medan jag och kompisarna fick vila lite till. : )
När de åkte hem så åkte vi iväg och handlade lite grejer till badrummet och då började jag ¨få ordentliga sammandragningar. Hemma igen var det bara soffläge som gällde resten av dagen då jag fick mina första riktiga förvärkar. Ajajaj...

Sen dess har jag haft molvärk i magen som inte velat släppa, ska nog ringa min bm senare i em. Fast lite bättre känns det, men lite orolig blir man ju iallafall...

Tänkte jag skulle vila och ta det riktigt lugnt idag när Felicia var på dagis, men nu har hon blivit förkyld så det blev inget dagis för henne. När sambon åkte till jobbet så vart det väldigt ledsamt här hemma, min lilla gumma ville åka på dagis...
Ska iallafall försöka ta det lugnt idag och hoppas att det duger med en trött och seg mamma för Felicia.

Kram till er alla
Svar på tråden: (mindre) Godmorgon (långt och gnälligt)

Hu,

Skrivet av  Leeandra bf 23/12 *30+4*
det låter jobbigt, men jag hoppas att ni ändå hade roligt i helgen.
Det är väl bara att försöka ta det så lugnt som det går, barn brukar ju sällan bli trötta på samma sätt som vi vuxna när de är sjuka. Krama om dig!
 

jo

Skrivet av  Mia m. Felicia + bf 22/12
tjejerna hade så roligt tillsammans, pussades och kramades och busade. Så vi hade riktigt roligt vi vuxna också. Felicia frågade hela kvällen efter ajja (alva). Ska försöka ta det lugnt resten av dagen och inte göra något ansträngande så får jag se om det släpper...

Kram tillbaks
 

Hej!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
Låter som en trevlig helg!

Får ni inte ha barnen på förskolan trots förkylning? Bara nyfiken...här krävs det att dom inte oprkar deltaga i verksamheten för att dom måste vara hemma, men e dom lika pigga som vanligt så får dom ändå vara där! För förkylda e juh alla ungar jämt under vintern! *ler* Feber e juh en självklarhet att ha dom hemma med såklart!

Hoppas ni får vilat lite iaf idag! *kram*
 

vi

Skrivet av  Mia m. Felicia + bf 22/12
får ha barnen på dagis trots förkylning, men på föräldramötet som vi hade förra veckan så kom vi överens om att om man hade möjlighet så var det bäst att låta barnen vara hemma redan i början. Då kanske det inte behövde bli ngt mer av förkylningen. Och jag är ju ändå hemma så jag kände att det var bättre att hon fick vara hemma idag så kanske hon blir pigg fortare än om hon varit på dagis.
Men har hon bara vanlig snuva sen får hon gå på dagis ändå...

Kram