Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aj!!

Skrivet av Molle v34+0
Har fått så fruktansvärt ont i ett revben, just på den sidan där Lilleman sparkar mycket så jag funderar på om det har fått sig en rejäl smäll. Jag kan inte ligga på den sidan när jag sover och det gör så himla ont när Lilleman sparkar på den sidan... har ju hört talas om bebisar som brutit revbenen på sina mammor... men kan han verkligen ha gjort det? Eller att jag har fått en spricka i det?
Svar på tråden: Aj!!

Hoppsan

Skrivet av  Solsken (... 47 dgr)
stark bebis?!

Nej, jag har inte hört talas om något sådant, men om du är orolig ska du ringa till läkarstationen och få en akuttid att titta på det.

kram
 

Ajaj...

Skrivet av  Karinko bf 5/12
har inte hört talas om att bebisarna kan bryta revbenen på sina mammor, men nog kan dom få in riktiga råsopar ibland. Själv kan jag känna mig som ett enda stort blåmärke. Be BM känna om du är orolig. Har brutit ett revben en gång, och då gjorde det helvetiskt ont bara av att andas in.
 

Ojdå

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
Jo, det skall väl kunna vara så att han sparkat så du är öm! En spricka ger nog fruktansvärd smärta så det är det nog inte! *kram*
 

Jag hade

Skrivet av  Marie & Lilla Innerst, bf 23/12
För ett par veckor sedan såg jag plötsligt ett oförklarligt blåmärke under höger bröst, typ där revbenen är. Jag antog att det berodde på att bebisen sparkat mig så hårt inifrån...