Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aj, aj!

Skrivet av MiaMaria m Josefin +Krabat v37
Skrev detta på oktober-02 men hade tänk skriva det här, så det får bli i båda grupperna.

När jag gick för att hämta Josefin på förskolan så ramlade jag. Inte skönt för fogarna kan jag säga. Har mer ont nu på helt nya ställen. Kunde de inte sanda lite här i området? Imorgon får vi försöka skotta fram bilen så vi kan åka och handla. Tomas skulle snabbhandla lite på vägen hem så vi har till ikväll och frukost imorgon i alla fall. Hoppas att ni andra inte halkat runt lika mycket som jag.
Svar på tråden: Aj, aj!

oj oj

Skrivet av  LottaH med Viggo, v.35+6, igångs.9-10/12
Låter inte bra! Jag höll på att halka omkull igår, men klarade mig och lyckades parera den hala fläcken. Var en liten liten liten minitur på stan i förmiddags och gick antagligen och spände mig för nu känns det som om jag har ett stort blåmärke mellan benen. Aj aj. Hoppas ni lyckas gräva fram bilen imorgon. Jag måste kommendera ut maken att göra det ikväll eftersom vi måste skjutsa hem mormor som ska vara barnvakt. Får se hur det går. Kanske får muta med en ryggmassage som belöning :)
 

Halkade igår

Skrivet av  Anna+dotter 0210+bf 6/12
Jag med har trillat omkull. Inte alls skönt. Ingen fara med magen eller så men ont i ryggen fick jag, dock bättre nu.
 

Oj!

Skrivet av  KajsaKavat m Lillebror BF 14/12
Ta det försiktigt gumman!!
Inte kul att ramla omkring ju...

Jag halkade till utanför Coop igår, men jag ramlade inte. Men det räckte för att fogarna skulle braka helt. Sov uruselt inatt pga dem.

Kram!
 

Inte kul alls!

Skrivet av  Tanya m.Eleni-96,Elias juni-03,bf 18/12
Jag höll på att ramla fler ggr igår med, halkade men lyckades hålla mig på fötterna. Men det kändes klart i fogarna, även idag känner jag av det!

Hoppas att du har mindre ont idag!
 

Aj

Skrivet av  Ellica m Max, Melvin och tjejen v 35
Inge kul att ramla så där. Jag satte Tom i arbete i torsdags när den första snön kom så han skottade utanför vårt hus, sedan kom plogbilen och vips så hade vi massa snö framför huset igen, man gör samma misstag varje år :/

De är dåliga överlag på att skotta här, typ gångbanorna är fulla med snö så man får gå på vägen istället.
 

Uschanimej

Skrivet av  Solsken (... 15 dgr)
Det låter inte alls kul :( Här har det inte halkats runt något, jag är knappt utanför dörren sedan ett par månader tillbaka.

Vi har en sandtunna som står en bit bort, har ni ingen sådan så kan ni själva kasta på lite där du går?

kram
 

Livsfarligt läge

Skrivet av  JennyS m Noa99 & Julklappen
att vara höggravid och parera mellan isfläckarna! Otäckt värre. Det behövs ju inte så mycket för att man kränger till och har ont resten av dagen sen.

Ta det lugnt alla mammor!
 

Artiklar från Familjeliv