Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aj aj aj!

Skrivet av ulrika m Hedda o kludden bf 7/12
Det gör så förbaskat ont i de nedre regionerna! Typ runt blygdbenet någonstans, känns som någon kör in knivar från alla håll o kanter o vrider om. Kunde knappt gå upprätt innan. Såhär har det inte känts alls innan.
Kan det vara bebisen som fixerar sej och sjunker ner ordentligt i bäckenet?
Kände aldrig något liknande med Hedda.
Svar på tråden: Aj aj aj!

Hela tiden?

Skrivet av  Solsken
Eller kommer det och går?

Jag har idag sammankopplat det med förvärkar efter att ha märkt att om jag tvärstannar och mediterar så gör det inte lika ont. Det brukar ta ett par minuter innan värken går över.

Kan inte minnas det var så här med mina andra två, men det kan ju vara olika från gång till gång?

Min teori är att förvärkarna gör att huvudet kilas nedåt och därmed kommer något i kläm..

Vad tror du?
 

Nja

Skrivet av  ulrika m Hedda o kludden bf 7/12
Det är inte som molvärk drekt utan nu känns det mer ömt på något vis, svårt att förklara *ler*
Hade mina första förvärkar natten mellan tors-fred och sen hela morgonen och var t om inne en sväng på förlossningen. Men jag var inte öppen en ynka cm så det var bara pinvärkar.

Nä detta känns nog mer som om bebben "trillat" ner o kilat fast sej för att plåga sin mamma lite mer.
Hedda låg ju i säte så den här gången känns det lite annorlunda i magen.

Kram
 

Kände något

Skrivet av   MiaMaria m Josefin +Krabat v38
i lördags och igår som var som knivskarp smärta rakt ner vid blygdbenet. Hade vid tillfället gått ett tag i affären och handlat. Min bm trodde att det var att huvudet håller på att sjunka ner (men fortfarande rörligt) och någon nerv kommer ikläm. Har känt någon gång idag, men inte så mycket. Kände inte något sådant med Josefin heller.
 

hej gummsan!!

Skrivet av  Linda m Meja bf23/12
Har samma "åkomma" jag... börja i går. Liksom sticker/hugger.... strålar ner i benen. Väldgt mysko!
Det enda som hjälper mig är att ligga ner, så det har jag gjort sen sambon kom hem :-D
Hoppas det e bra med dig annars o att Heddis äter bättre.
Kramar i massor
Linda