Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"förlossningssymptom"

Skrivet av bigmouth bf 5/12
jag har mått lite illa till och från ett par dagar. ytterst lite, men jag ägnar mig ändå åt önsketänkande och hoppas att det ska vara ett tecken på att förlossningen kanske börjar snart. (ja, är man desperat så..)

ni som har erfarenhet - hade ni några känningar om att det var på gång? jag har hört något om att vissa blir dåliga i magen och får något som liknar mensvärk... stämmer det? finns det fler tecken?

apropå mensvärk hade jag det inatt - regelbundet, var sjunde minut eller så. märkliga förvärkar? de höll i sig i tolv timmar, men nu är det heldött igen. jag blir frustrerad!!
Svar på tråden: "förlossningssymptom"

I lördags

Skrivet av  Solsken
Ville bara säga att i lördags hade jag konstant mensvärk, illamående samt dålig i magen. När jag kom in så hade jag värkar var 4:e - 5:e minut.

Nu körde det ju inte igång "på riktigt" såklart.

Vi får nog skaffa oss andra intressen än vänta oss barn verkar det som *mutter*

Sova har jag upptäckt fungerar bra mot pinvärkar :)

Ingen aning

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
Några dagar innan Alex kom hade jag tydligen (iaf enl min förlossningsberättelse *S*) lite molvärk i några dagar, men ingen dålig mage vad jag vet! Startade plötsligt mitt i natten med första värken!

Nu går jag oxå och funderar på om man kan se vissa tecken på att det kanske kan vara på gång....min mage har sjunkit, å då undrar man om man då kan säga "nu tar det inte mer än si eller så länge innan det startar" eller så....men sånt kan man nog inte se det på tyvärr....sen har jag massa tryckande så det känns som om ljumskarna skall sprängas men det är nog inte heller nåt tecken! *ler* Men man kan juh alltid hoppas! :P

Jag

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 +minipyret bf 30/12
har också mått lite illa. Tror tyvärr inte att det är ett etcken på att förlossningen är på G. Tror snarare att bebisen tar så mycket plats att den kanske trycker på någon nerv eller mot magsäcken så att man mår så.

Med Alicia fick jag ca en vecka tecken på att förlossningen var på G. Jag fattade ju inte dte då, men har förstått det nu i efterhand att det måste varit tecken på det. En vecka innan fick jag molvärk i magen, vilket jag inte alls haft på samma sätt förut. Sen fick jag en kväll jätte ont i ena sidan och ljumsken ner, visste inte vart jag skulle ta vägen och det hjälpte inte att röra på sig, det försvann inte. Precis när jag skulle ge upp och ringa förlossningen för det kändes inte bra så försvann det och var som bortblåst. Nu efterhand har jag förstått att dte var en riktigt otäck förvärk jag hade. Under samma vecka kunde jag också helt plötsligt ut o promenera, hade inte en endaste sammandragning som jag alltid fick tidgare så jag bara var tvungen o stanna. Sen under hela den här veckan kände jag mig pigg och kry. På kvällen efter en färdknäpp så gick vattnet. Fast sen dröjde det 36 timmar innan hon var ute.

Den här gången har jag redan fått alla dessa symtom sen lååångt tillbaka. Just nu moler det och drar massor i ryggen, precis som förra gången och den här molen har jag iaf inte kännt av tidigare i denna grav så kanske, kanske att dte är ett tecken på att det börjar närma sig iaf, även om det dröjer mer än en vecka till *ler*.

tack för alla svar

Skrivet av  bigmouth bf 5/12
det verkar som om enda slutsatsen man kan dra är att alla är olika och att man inte kan förutset någonting.. ungefär som vanligt med andra ord. ;)

Har läst lite

Skrivet av  Jenny m Noa99 o Julklappen
i den bebisdagboken jag hade när jag väntade Noa, och på dagen D när vattnet gick hade jag en brännande känsla i underlivet och det kändes som jag hade ett bowlingklot mellan benen.
Det var förresten fullmåne dagen innan, och då sägs ju många barn vilja komma ut *pga dragningskraften*
men den hoppas vi väl inte på nu? För nästa fullmåne är 26 dec ;0)

Hoppas hoppas!
KRAM

26 december?

Skrivet av  Solsken
Vad jag ser så är månen nästintill full idag, så det borde vara någonstans i slutet av november början av december?

hoppas på en babyboom jag :)

Nja enligt kalendern

Skrivet av  Jenny m Noa99 o Julklappen
jag kikar i så blir det fullmåne den 26.e, kanske får leta upp någon annan?
Det är Icas vanliga kalender...vad står det i din?

:0) Babyboom får det gärna bli snart *skratt*
Men var inte du redan öppen 4 cm???????

Jag tittar upp på himlen :)

Skrivet av  Solsken
Och den är nästan full. Någon kalender har jag inte, men visst är det så att månen är full en gång i månaden?

Du minns väl: En gång i månan är månen full *sjunger*

Jadå jag är så 4 cm öppen man kan bli, men mer verkar det inte bli :)

kram

Har...

Skrivet av  Tanya m. Eleni 96,Elias juni-03,bf 18/12
inte kollat kalendern, men vet att det kan vara lätt att blanda ihop symbolerna för fullmåne och motsatsen (minns inte vad det heter). Det kan vara en förklaring.

En annan att det kan vara så att det precis varit fullmåne nu i dagarna och då kommer det ju igen om 28 dagar (tror jag det är) knappt en månad mellan. Då stämmer ju 26 dec ganska bra.

Har ingen aning egentligen, spekulerar bara! Vill oxå ha bebis nu!!!

nyss varit!

Skrivet av  bigmouth - 5 dagar kvar
enligt pojkvännen har det precis som Tanya skriver nyss varit fullmåne. han minns det för att jag sov så dåligt de nätterna.. fnys, var det allt fullmånen kunde åstadkomma, mer dålig sömn! hade hellre velat ha vattenavgång tack. ;)

Ahha, är det så kanske

Skrivet av  Solsken
Saknas en liten bit åt höger på månen, så det kanske är gammelmånen jag ser :)

Nå, inte lätt att vara helt på det klara med vad man pratar om märker jag :)

tack!