Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

500 g på en vecka! BVC-rapport

Skrivet av LottaH m Viggo 030214 och Evelina 041207
Oj oj. Var och vägde Evelina på BVC idag och hon hade gått upp från 3420 g till 3950 g på bara en vecka!

Hon äter ganska sällan på dagen, men på kvällen verkar det som om hon bunkrar upp ordentligt. Sög i sig nästan 150 ml ersättning igårkväll vid ett mål. (Brukar bara dricka drygt 90 ml annars)

BVC-tanten tyckte att det var helt ok - hade väntat mig en föreläsning om att barn uppfödda på ersättning blir övervikiga... (fel!)

Annars såg allt bra ut. Tjejen har vuxit tre cm sedan hon föddes och mäter nu 50 cm prick.

Naveln vill inte riktigt läka ihop. Den var inte infekterad, men luktade lite skumt så hon tvättade med sprit och lapiserade den. Så nu skulle vi inte tvätta den på några dagar så kanske den skulle släppa.
Svar på tråden: 500 g på en vecka! BVC-rapport

Visst är det skönt

Skrivet av  Karro med Albert 10/11
när de växer!
Min Albert gick upp ynka 130 g på en vecka efter en envis förkylning. 12 dagar senare hade han ökat från 4030 g till 5090 g.
På tal om navlar så har Albert fått navelbråck. Naveln har som en stoor knuta mitt på. Ser ganska otäckt ut :-(
 

oj!

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Det är vad Daniel har gått upp sedan han föddes :) Han vägde strax över 4700 nu, strax över 4500 för 10 dagara sedan. Och följer sin kurva.

Här mäts inte längden förrän 2 månader. Idag hade han hela 39 i huvudmått, så det måttet är i höjden. Förhoppningsvis så var det pga att han hade svårt att hålla huvudet stilla dock.

Jag fick tips om mina bröst också, kanske kan få ordning på det med.

kramar
 

Artiklar från Familjeliv