Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså...varför händer inget!!

Skrivet av *Annika Bf 15/12*
Inne på dag +13:e dagen antar jag att jag leder plusligan eller? Lite molvärk kommer och går, enligt BM är livmodermunnen mjuk och framåtvänd dvs allt är förberett....men bebisen verkar trivas alldeles förträffligt bra i magen för h*n vägrar komma ut. Endast 6% går längre än 42 hela veckor vilket betyder att jag fortfarande har 2 dagar på mig att vara "normal".
På torsdag är det dags för överburenhetskontroll. Därefter skall jag på kontroll varannan dag. Om fortfarande inget hänt då 43 veckor gått blir det igångsättning......håll tummarna för att jag skall slippa det!!
Ja, ja den kommer när den kommer! Men jag vill ha min bebis NUUUUUUU!
Svar på tråden: Alltså...varför händer inget!!

jag gick

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
14 dagar över *ler*

håller tummarna att det startar av sig självt NU!!!

Kram
 

Okej.....

Skrivet av  *Annika Bf 15/12*
...jag avstår GÄRNA förstaplatsen! Tack för hållna tummar! :-)
 

Det händer....SNART! :D

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF +1
Men jag förstår att det känns jobbigt! *kram*
 

Nu borde den ju komma!

Skrivet av  GöteborgsMaria BF 25/12
Jag hoppas att den kommer när som helst nu!

Här är också kav lungt på bebisfödarfronten, men det är ju skillnad eftersom jag vill att den ska födas i januari, gärna den 1:e, för lite trött på det här är jag ju faktiskt.

Vad ägnar du din tid åt?

Känns som jag bara ligger i sängen nuförtiden... Har läst ut allt som är intressant att läsa.

Kram på dig, din lilla baby kommer ju garanterat snart rent statistiskt! //Maria
 

Fattar

Skrivet av  Carmina med dotter född 19/12
att det känns långt nu. Hoppas att det inte dröjer länge till för er. Kram på dig!
 

Ja det är trist ....

Skrivet av  Johanna m William & Tindra+bf18/12( +9)
att bara gå och vänta är inne på min +9:e dag ....

Det snopnaste e ju att det kommer och går, kroppen lurar en reält !!!
Får hoppas att du slipper igångsättning i allafall att bebisen snart kommer ut :P

Kramisar
 

Artiklar från Familjeliv