Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

babysitter/filt/fårskinnsfäll/korg eller...?

Skrivet av nybörjare
Hej,
vi väntar första barnet i januari så vi är nybörjare.

Vad rekommenderar ni att lägga bebisen i/på när man inte är i sovrummet, men ändå vill att han/hon ska vara i närheten?
- Tänkte köpa en babysitter, men affärspersonalen sa att bebisen max ska vara i en sån 10 min de första månaderna.

- Liften till barnvagnen har ju så höga kanter så det blir ingen ögonkontakt om man själv sitter o pysslar med nåt...

- Kan en filt på golvet räcka, eller kanske en fårskinnsfäll?

- "Korg"?

Som ni märker tar vi tacksamt emot tips!
Svar på tråden: babysitter/filt/fårskinnsfäll/korg eller...?

stämmer nog inte

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
det där med babysittern. Det var innan de nya ställbara kom som man sa så. Maja ligger i sin eftersom det går att fälla den helt plant. Den rekomenderar jag varmt. Men ett täcke eller ett tjockt badlakan på golvet går naturligtvist oxå bra. Bara låta fantasin flöda. Jag tror inte det finns nåt rätt eller fel i den frågan nämligen.
 

Svarade dig på jan! :) (imt)

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF +2
....
 

Hej

Skrivet av  Helena med Moa f 6/12 och Ida f/ d -02
Moa ligger på en tjock filt med en kudde under huvudet eller i sin korg när hon "är med" men inte sover. Hon uppskattar filten mest, eftersom hon då verkar ha större koll på sin omgivning.
Babysitter av ädre modell som är mjuk i ryggen ska man inte börja använda förrän barnet är drygt en månad, eftersom deras rygg inte hunnit bli så stark.

Lycka till.
Kram Helena
 

Bäst tycker jag är...

Skrivet av  @nn@ m Lopp@n +8
...att ha en tjockare filt eller täcke på golvet. Där kan de ju ligga och vända och vrida sig (lite senare) hur de vill och på så vis upptäcka och utvecklas i sin egna takt.

Men att sitta i babysitter funkar ju åxå iom att de nya som finns nu, sänker man ner ryggen på så de kan ligga plant i dem hur länge som helst....typ.

Lycka till! =)
 

Artiklar från Familjeliv