Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bebis fråga

Skrivet av Drine med Elias 20/12
Hej,
Nu kommer jag med ett dumt fråga ;)

Idag tog vi vår första promenad med Elias. Det var kul.
När vi skulle gå in i affären så vägrade jag gå in för att han skulle bli för varm med sin överall...

Det är sagt att man ska klä av barnet när man kommer in i ett varmt ställe som t.ex en bil...
Hur gör ni? Tar ni av överallen?

Tack för hjälpet
Svar på tråden: bebis fråga

såhär

Skrivet av  bigmouth med edith
vi brukar knäppa upp overallen och vika det som går av tyget åt sidan, men låta hennes armar och ben vara kvar i overallen, om hon inte verkar väldigt varm, men hittills har detta gått bra.
 

Tar inte av overallen helt men ...

Skrivet av  Johanna m William & Tindra+bf18/12( +10)
knäpper upp ordentligt tar även av mössa och ev. vantar....
Du kan ju känna efter i nacken på bebisen oxå om bebisen är för varm .....

Kramisar
 

jag knäpper upp

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
dessutom har Maja inte en massa varma kläder uder sin fleeceoverall, bara typ en body och mjukisbyxor. Hon ligger på en lammullsfäll, så därför slipper jag klä på henne en massa kläder.

Så svaret är att jag knäpper upp overallen och tar av henne mössan.
 

Vi

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
tar inte av i bilen iaf. Kan tänka mig att vi inte kommer att ta av overallen helt i affären heller, men däremot öppna upp så den lille inte svettas av värmen.
 

vi knäpper upp

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
overallen/jackan och tar av filten som Vigor alltid har i vagnen. Mössan brukar också åka av...

Det blir ett himla på- och avklädande när man går på stan kan jag säga... ;)
 

Det är ett äventyr :)

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Varje gång :)

Lite bökigt känns det om man tittar in i en affär och sedan går ut och går in en sväng i nästa. Men här åker dels överdraget bort, tar bort överdelen på åkpåsen, knäpper upp och viker upp framdelen på fleecen, bort med mössan. (Låter armar och ben vara kvar i)

Daniel blir knallröd när han är varm, så det går lätt att se om man klätt av honom för lite.

 

knäpper upp

Skrivet av  Helena + "prinsen" 11/12
Jag knäpper upp, men tar av honom om han verkar gnällig. Han blir gärna det om det är för varmt. Mössan åker alltid av för den gillar han inte. :-)