Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God fortsättning!

Skrivet av Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
Lite sent ute för det kanske, men i alla fall. Jag och sambon har haft ett par lugna härliga dagar efter Mira föddes, och vi var på läkarbesök för PKU-testet igår. Nu är hon stämplad godkänd i alla papper, så nu kanske sambons familj kan tänka sig att lugna ner sig lite. De har varit fruktansvärt upprörda över att vi födde hemma, och är fortfarande. Sambon har bara fått höra saker som; "vet ni inte att man kan förblöda på en timme?" och "hur kunde ni ha sonen hemma under tiden?" och andra dumma kommentarer. De där gratulationerna man normalt får när man fått barn har uteblivit... Men det finns ju många andra som är glada för våran skull, och vi vet ju själva att vi gjorde rätt.
Jag längtar verkligen tills vi alla har fått våra små här inne, samtidigt som det är spännande att gå och vänta på er som ännu inte fått.
Många kramar till er alla!
Svar på tråden: God fortsättning!

Tack detsamma!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda01 o Ellen03
Trist med kommentarerna, men huvudsaken att det känns bra och rätt för er själva. Som det sedan kan bli med kommentarer om skötsel och uppfostran osv, att man litar till sig själv och gör sitt bästa för sin egna familj.

Kram!
 

Detsamma

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
Väntar med spänning på de kvarvarande bebisarna. Hinner inte skriva så mycket med bebis och vilda storasyster, men ska försöka läsa de kvarvarande förlossningsberättelserna som jag verkligen gillar :)

*kram*
 

Detsamma!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF +3
Trist med din sambos släkt bara!
 

Vännen..

Skrivet av  Mia .m.Simon, Hanna&Daniel
Jag är djupt imponerad över att du födde hemma. Jag hoppas att du kan tänka dig att strunta i dessa kommentarer, även om det är svårt. Så länge du och din sambo vet att de ni gjorde kändes rätt , så ska ni strunta i resten.
Vet inte om det är rätt läge att fråga dig, men det är så här, jag ska börja en doula-utbildning till våren (hjälpmamma vid förlossningar) och undrar om du ville maila mig, så jag kan ställa några frågor. Du behöver inte om du inte vill. Kanske är det alldeles för tidigt att fundera över så mycket just nu. Du är ju ganska så nyförlöst. Du kan väl fundera.
Jag vill att du ska veta att jag är väldigt imponerad över er, Kramar från /mia
 

fint namn...heter min dotter åxå

Skrivet av  Lisa med Mira + Isaac + 3 till
som är född 031216 ....

ha de gott....

gott nytt år ...Lisa/mammyo


 

Det samma

Skrivet av  Maria m Linn 15/12
Skönt att allt har gått bra. Vissa kommentarer får man bara skaka av sig. Huvudsaken är väl att allt gått bra. Kramar
 

Tack detsamma!!

Skrivet av  Linda m Meja +6
Så är det alltid... "folk" som bryr sig o har åsikter om allt o alla.. det är så trisst! Men jag måste säga att din berättelse om Miras födelse var helt underbar! Ta hand om er!
Kram
Linda
 

Stort Grattis

Skrivet av  Jenny m Noa o Stella
från mig iaf! Jag tycker ni gjorde det bra i hemmet, kroppen är mer finurlig än man tror. Hur skulle det annars komma sig att det oftast löser sig vid såna plöstliga förlossningar som t ex i bilen, hissen (Karro!) etc har hänt?

Njut av gossarna!
KRAMAR
 

Men ursäkta!

Skrivet av  Jenny m Noa o Stella
Insåg mitt fatala misstag då jag skrev njut av gossarna, herrejösses -det går runt i huvudet på mig *skratt* NJUT AV BARNEN! låter bättre.
KRAMAR!
 

Detsamma!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Och ja, hoppas att ni äntligen får höra de riktiga gratulationerna nu från dom nu!!

Ha det så bra och här kommer kramar tillbaka!