Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var sover bebisen?

Skrivet av Maria m Linn 15/12
Denna fråga kanske vi haft uppe här förr men jag kommer inte ihåg. Jag har "problem" m Linn. På nätterna "måste" hon bara sova bredvid mig i min säng. Helt enkelt omöjligt att lägga henne i egen säng. Då vaknar hon efter ett par minuter. Min just nu ligger hon sött i sin säng och sover. Egentligen är det väl inget problem att ha henne där, men jag skulle vilja ha valmöjlighet. Men det kanske är mamma som har lite bråttom. Kramar
Svar på tråden: Var sover bebisen?

Samma här!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
På dagarn sover Frida hur sött som helst i sin lilla säng men på nätterna duger bara mamma och pappas säng, annars vaknar hon. Funkar bra, men man är ju rädd att det ska vara svårt att vänja henne av med att sova i våran säng på nätterna. Men det är ett senare problem, nu är jag bara glad att få sova!
Kram!
 

"Tjejproblem"?

Skrivet av  Helena med *Ida* f/d -02 och Moa f 6/12
Moa gör precis lika dant. Jag försöker värma sängen med vetekudden och lägga i mina tröjor för att hon ska sova i sin egna säng. Men det är bara på dagarna hon sover där, på nätterna ska hon sova mellan oss. Det är ungefär som om hon har en radar som säger till när jag går och lägger mig. Om jag då tittar i hennes säng möter mig två stora blå ögon...

Kram Helena
 

Aina vill oxå sova hos oss.

Skrivet av  Lisa m Aina
Vi har dessutom en kille som blir 3 i januari som oxå vill sova hos oss.. Tur att vi har stor säng :-)
 

I sin korg

Skrivet av  ulrika m Hedda o Astrid 15/12
som står bredvid vår säng o har gjort sen vi kom hem från bb.
På dagarna sover hon där, i spjälisen eller babysittern(som man kan fälla i liggläge).
Tycker det är skönt att ha sängen för mej själv men dessutom händer det att Hedda kommer in till oss och hon far runt som en propeller så det skulle inte funka.
 

Kanske ett tips...

Skrivet av  @nn@ m Lopp@n +9
...testa, om du har en vetepåse, eller en stor läskflaska att fylla m varmvatten. Lägg den i hennes säng en liten stund innan du lägger ner henne. Då är det varm och skönt...Åsså kanske nån ihopvirad filt eller en använd tröja från dig, bakom hennes rygg, så hon inte ligger i en "stor" ensam spjälsäng.

Vet inte du kanske redan har testat det, men annars kanske det kan vara nått. =)

Lycka till!
 

Hos mig såklart!

Skrivet av  politisk vilde, mamma 13/12
I vanliga fall har vi familjesäng, men med lilla "Knorrhanes" ankomst så har vi flyttat ut pappa och dottern till hennes lekrum, och jag och bebisen sover i sovrummet, då får vi alla sova mera.

När de är så här små är det oftast rätt svårt att få dem att sova själva, även på dagarna. Man kan skaffa en bärsjal att bära dem i på dagarna, då brukar de sova mer både ppå dagarna och på nätterna. (Plus att man sparar både rugg och handleder..) Man får mer "må-bra-hormon" om man har barnet nära sig större delen av dagen också, för mig som är lite trög i amningsstarten har det hjälpt upp amningen att jag har honom nära mig hela dagarna.
 

Samma här!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Sover kanonbra i sin säng dagtid men på kvällarna har hon sin vakenperiod och efter det när vi ska gå och lägga oss så funkar inte hennes säng. Sover snuttigt mellan mamma och pappa :)
 

Wilmer har parkerat i min armhåla

Skrivet av  Pikaboo
och verkar inte ha några planer på reträtt. Eftresom han äter väldigt tätt på natten passar detta oss utmärkt - lite självservering sådär;=)
 

hos mig

Skrivet av  Elin med Kayla 03 och Colin 23/12
mest hela tiden. Samma var det med dottern när hon var nyfödd. då stressade jag över detta och spenderade mycket tid på nätterna med att försöka få henne att sova i sin säng. fungerade dåligt måste jag säga trots varma vetekuddar och mammaluktande örngott. denna gången är jag lugnare, vill få så mycket sömn som möjligt med två små. Antingen reder det ut sig av sig själv så småningom eller får vi ta itu med det senare. Med dottern har vi haft en del turer fram och tillbaka. Som det är just nu somnar hon själv i sin säng både på dagen och på natten, men vill ofta ligga hos oss framåt morgonen. jag tror det är ganska få bebisar som tycker om att sova för sig själva när de är så små. behovet av närhet brukar vara stort så du behöver nog inte vara orolig. Försök hitta ett sätt där ni båda får sova så mycket som möjligt.