Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är Samuel född!

Skrivet av Annika m. Ingrid -03 och Samuel 041227
Hej!
Jag har inte srivit så ofta men tänkte berätta att lillebror Samuel föddes i måndags 27/12 efter en snabb förlossning. Han vägde 3990 och 53 cm lång, alltså en ganska stor kille!
Vi gick hem från sjukhust samma dag, det var så skönt att komma hem till storasyster Ingrid.

Här kommer en förlossninsberättelse för den som vill.
På kvällen den 26:e kände jag lite molvärk över blygdbebet och hoppades på att nåt var på G. Men när jag gick och la mig slutade det och jag somnade. Kl 02 vaknade Ingrid och jag sövde om henne.Var lite besviken över att jag inte kände någonting.
Kl 03 vaknade jag av en misstänkt värk. Låg helt stilla och väntade, och snart kom en till. Andreas hade precis gåt och lagt sig så jag berättade att det kanske var nåt på gång.
Gick och värmde vetekudden och då började värkarna komma tätare, med 1.5-3 minuters mellanrum och varade ca 40 sek. Ingrid vaknade igen och jag la mig bredvid henne trots värkarna, som tur var somnade hon om snabbt!
Vi rinde till min syster som skulle vara barnvakt. Hon kom efter 35 minuter. Under tiden ställde jag mig i duschen, jätteskönt under värkarna. När jag klivit ur duschen vaknade dottern ytterligare en gång och jag fick lägga mig bredvid henne igen. På sistone har det nämligen bara varit jag som har kunnat söva om henne på natten, så jag tänkte att det är lika bra att göra det snabbt och enkelt...
Sedan kände jag att det var dags att åka in, första förlossningen hade tagit 5 timmar så jag ville åka in rättså snabbt.
Vi blev inskrivna kl 05. Fick ligga med CTG 30 minuter. Värkarna kom var 3:e minut och varade 60 sek. Kände att jag kunde andas mig igenom värkarna ganska bra. Sedan kom BM in och undersökte mig, det visade sig att jag var öppen 10 cm! Hon blev själv förvånad och undrade om hon verkligen kände rätt ;-)
Då tyckte jag att jag kunde unna mig lite lustgas, och det fungerade bra. Förra gången blev jag väldigt berusad och borta av lustgasen, men nu slutade jag i rätt tid.
Kl 06.15 tog BM hål på hinnorna och jag började få krystvärkar. Då gick hjärtljuden plötsligt ner till 60 och jag fick snabbt lägga mig på sidan. Nu måste vi tyvärr trycka på magen sa hon, och jag märkte att det var bråttom. Bm kallade på hjälp och det kom in 2 andra BM och 2 läkare. Vid varje värk fick jag krysta maximalt, samtidigt pressade en Bm på magen. Jag var livrädd för barnets skull, men jag såg att hjärtljuden hämtade sig mellan värkarna.
Efter 16 minuters krystande och pressande föddes tillslut vår lilla kille. Jag fick upp honom på magen och efter lite gnuggande maed en handduk började han skrika. Det var så underbart att höra, och han var så fin!!! Han fick full pöäng på apgar, så han hämtade sig snabbt efter sin jobbiga resa.
Det går inte att beskriva känslan av att äntligen få träffa sitt lilla barn, blir helt hög bara jag tänker på det.
Födelsetiden blev 06.36, alltså 3.5 timme efter första värken.

Många kramar till er andra som fått och ännu större till er som fortfarande väntar.



Svar på tråden: Nu är Samuel född!

Snabba ryck! =)

Skrivet av  @nn@ m Lopp@n +10
Supergrattis till lillebrodern! =)
 

GRATTIS!!!!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12 +4
Snabba ryck!
 

~*~GRATTIS~*~

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
till Samuel

Kram
 

Stort grattis till sonen! imt

Skrivet av  *Annika Bf 15/12 + 15 dgr*
ss
 

Grattis!

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
Stort grattis till Samuel!
 

Grattis!

Skrivet av  ulrika m Hedda o Astrid 15/12
Blir så avundsjuk när jag läser om din supersnabba förlossning. Inga 40 timmar här inte.
Grattis igen till killen!
 

Stort grattis! *imt*

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
 

Stort Grattis!!! *imt*

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
...
 

Jätte Grattis *imt*

Skrivet av  Johanna m William, Tindra & Nova
:)
 

grattis!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Låter så mysigt att kunna komma hem så fort efter förlossningen!

Stor kram!
 

Grattis!

Skrivet av  politisk vilde, mamma 13/12
Herregud vad många ungar det kommer nu!
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till sonen!
 

Stort grattis!

Skrivet av  Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
Många grattiskramar och lyckönskningar på den fortsatta färden med en liten söt prins!
 

Grattis till ..

Skrivet av  Mia.m Simon, Hanna&Daniel
er bebbe och många varma kramar/mia
 

Artiklar från Familjeliv