Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vår lady Stardust är här *ler* (+förl.ber)

Skrivet av Jenny m Noa o Stella 041226
Hej!
Det bidde visst en lite försenad julklapp till oss tillsist! Kl 01.12 söndag morgon (annand.jul) kom hon så tillsist, en redig tös på 4345 gram o 51 cm.
Vår egen stjärna, Stella.

Och undan gick det tycker vi allt, vi skulle ju bara in för att ordna en sovdos till mig som knappt fått sova under juldagsnatten pga de starka förvärkarna. På morgonen släppte delar av slemproppen o man hade väl en förhoppning att nu borde det ju banne mig vara på G! Ringde förlossningen och skulle få återkomma till kvällen för "bedömning" då vilket vi gjorde och fick då åka in.

Kom in vid 19-tiden och undersöktes. Hade knappt en värk under 20 min. Öppen 2 cm.
Typiskt tänkte vi, och ställde in oss på att åka hem. Så säger BM "Då ställer jag i ordning ett rum åt er!" och där sa det bara "TILT" i våra små huvuden haha...

Inväntade kvällspersonalen för sovdosen och hade fortfarande oregelb. värkar. De kom 10 min, 7 min, 5 o 4 min emellan. Suck.
Slötittade på hemska Mr Bean o tyckte det var olidligt att måsta glo på honom. Nya Bm kom och kollade mig runt 22 tiden o gav mig sen sovdosen som fick mig lullig relativt omgående, o med dem kom även värkarna igång o kom allt tätare vilket gav mig lite panik för jag skulle ju sova!!

Men så blev det inte, istället accelerade värkarna o jag fick inte någon vidare effekt o hjälp av TENS apparaten som varit gudomlig hela dagen.
"Petter!!! Så här ska det väl inte vara!!" vrålade jag luddigt pga sovdosen. Han masade sig iväg o hämtade BM o när hon kom kändes det som ngt sipprade mellan benen.
Klockan var runt 23.30 och det visade sig att det var resten av slemproppen som gått. BM kollade och jag var då 5 cm öppen.

Men en halvtimme senare o med allt tätare värkar tyckte jag att nu fick jag väl allt satsa på något starkare än TENS så kl 00.10 jag blev inkörd till förl.salen. Sörplade lustgas allt jag hade med styrhjälp av Petter då sömntabl. gjort mig så skakig i kroppen.

Hade bett om PCB och en CTG remsa sattes igång för 30 min. övervakning för att se så allt var okey för att ta den. Men det tryckte på allt mer och BM sa då att hon trodde inte det skulle hinnas med någon PCB utan hon tänkte ta hål på hinnorna istället.
"Nääää men gör inte det ooooont?" yrade jag. Hon bara klappade mig på benet och sa "nää det fixar du".
Men så fort hon vände ryggen till fick jag värsta krystvärken (kl 01), och SPLASH gick vattnet vid nästa (kl. 01.02).
Vi hörde hur BM sa att hjärtljuden gick ner och jag vändes ganska så omgående på sidan och fick order att ta i allt jag hade.
Klockan 01.12 föddes så vår flicka och hon hade navelsträngen ett varv runt halsen. Men hon återhämtade sig snabbt och det välkända ljudet infann sig ;0)

Och då såg vi, det var ingen Alva som titta ut. Nää ganska så direkt sa jag "Stella?" till Petter, ett namn som kom till genom ett skämt då svärfar fyller år 23 dec och heter just...Stellan ;) Då sa jag det att skulle vi få en tös på hans f-dag borde hon nästan döpas till det. Men det blev alltså på annandagen istället, som jag nästan gissat långt tillbaka och hon vägde i stort sett som jag tippat. (se Dec-sidan)

När jag så var färdigsydd (sprack en del pga påskyndandet), vägdes Stella o vi fick komma till Sviten med dubbelsäng o allt i lite "lyxigare" variant (asg, om nu tapeter räknas?). Jag somnade nog inte förrän 5 på morgonen o vaknade 7 igen för jag hade inte ro i kroppen.
Totalt sett sov jag nog 8 timmar från juldagsmorgon ->tisdag då vi åkte hem.

Nu har hon precis somnat, hon käkar i tid och otid men sover bäst på dagen o givetvis är hon nattuggla som jag trott med tanke på alla rörelser i magen.
Brösten är ett mindre krigsfält o ömma som attan, är nöjd då jag fixar att amma trots mina ynkliga vårtor *ler* som ÄR svåra att få grepp om för Stella.

Nu hejar jag på er ivrigt väntande mammor som är kvar, att ni oxå kommer till skott snart.
Men jag lovar, vi blev chockade -vi skulle ju som sagt bara få sovdos och åka hem ;)
men fick en bebis istället. Inte fy skam heller ;)


Svar på tråden: Vår lady Stardust är här *ler* (+förl.ber)

Grattis igen!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF +4
Underbar berättelse! :)
 

Åh tack!

Skrivet av  Jenny m Noa o Stella 041226
Jag måste sova lite så jag loggar inte in på MSN, hoppas du mår bra dock. Får messa via mobilen istället för jag kommer knappt intill datorn...men så ska det väl vara när man väl fått *skratt*

KRAM!!!! Sköt om er!
GOTT NYTT ÅR så länge...
 

Detsamma!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF +4
Ja, sms:a du om du vill! Här e så segt numera (på AFF) så man bara sitter och glor på skärmen hela dagarna....*S* Kram och gott nytt år!
 

Instämmer med föregående...

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
talare!! Grattis igen!
I morgon är det knip som gäller här, och sen är det fritt fram.
 

Ja nu får ni allt hålla er!

Skrivet av  Jenny m Noa o Stella 041226
:0) En dag till brudar!!! Vore väl coolt?
Nähää nu ropar Buddhe-lina på mig...är poppis här i huset *ler*
kram
 

Stort grattis!!!!!!!!!

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**
ÄNTLIGEN!!! Vad kul!!
Som jag har väntat ;)
Taskigt av dem att söva dig när du skulle föööda *s*
Vad säger storasyster nu?

*BAMSE KRAMAR*
 

~\'~Grattis~*~

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
Va härligt att er Stella kom tillslut *ler*

Kram
 

grattis ännu en gång till Stella!!!

Skrivet av  Linda m Meja +8
Va roligt att få höra din berättelse! Skönt att allt gick så bra!
Hon är jätte fin din lilla tjej!
Sköt om er!
GOTT NYTT ÅR
Kram
Linda
 

Grattis!! :-)

Skrivet av  Helena + "prinsen" 11/12
Vilken trevlig överraskning. Jag fick oxå en sovdos för att jag behövde sova, men efter tre timmar så körde det igång rejält istället. Dom kanske skulle pröva det som igångsättning istället?! ;-) Grattis och ett gott nytt år. Kram!
 

Grattis!

Skrivet av  politisk vilde, mamma 13/12
Härligt att få ut bebisen iallafall! Känner igen det där med sömnbristen, inte så kul..
 

Grattis till Stella!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Väldigt fint och annorlunda namn!

Kramis!
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till er Stella!
 

Grattis till Stella!

Skrivet av  Mia.m Simon, Hanna&Daniel
Och en varm kram till er, med hopp om att ni ska få mysa så mycket som möjligt, skönt att det gick bra för er. Kramar/mia
 

Artiklar från Familjeliv