Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Knipa hjälper inte.....

Skrivet av Annika med Ida och Snurris **+8**
Nu är det värkar....sen kl 05:00 med mellan 6 och 20 min mellanrum 40-1:30 långa. Men sen kl 08:00 har det lugnat sig liiite...så jag hoppas att vi kan förhala det, vill ju väääldigt gärna föda nästa år nu!!

Kram på er och snälla...hjälp mig att knipa, avstanningstips tages tacksamt emot ;)
Svar på tråden: Knipa hjälper inte.....

Kniper för allt i världen

Skrivet av  Veronica m Victor och Elsa
Låter onekligen spännande!!! Har tyvärr inga avstanningstips.....
 

Superknip här oxå!!

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
Jag blev lite orolig i går när jag fick jätteont i magen och tänkte, näe ska vi inte lyckas gå över nyår ändå när vi klarat oss så här pass länge!!??

Men sen satt jag och tog det luuuungt hela kvällen med en värmedyna mot magen och det onda avtog. Sen har jag faktiskt sovit jättebra, till skillnad från flera nätter tidigare. Inget ont alls, så jag håller alla tummar jag har för att vi ska klara oss åtminstone tills efter tolvslaget!

Var förresten hos BM igår (när jag började få ont) och hon fick lov att "gräva" lite efter huvudet och sa OJ så långt ner den ligger... hmm.. nejtack, sånt vill vi ju inte höra!! Men hon bara skrattade o sa, du kanske ska stanna här en halvtimma o se om du behöver gå upp en våning (till förlossningen). Hon är så rolig sååå... Jag har iaf "bara" gått upp 10 kg och sf-måttet ligger på 35 (är i v. 38+3). Till skillnad från sonen där sf låg på 35 i v. 35!! Men så vägde han ju 4005gr när han föddes i v. 38+0 oxå...

Oj, så långt det blev.. jaja, har inget annat för mig idag än att sitta ner, ska inte göra något som kan starta en förlossning idag har jag bestämt!

Kram på er alla, och om jag inte redan grattat så GRATTIS till alla nya bäbisar!!

 

...och GOTT NYTT ÅR!! *imt*

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
*
 

Hehehe

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**
Kul BM som sagt ;) Var det inte du som var från Norrköping?? Eller har jag blandat ihop dig med någon annan från Ank jan?

Hoppas du lyckas knipa hela dagen också...nu e de ju bara 11 1/2 timme kvar ;)

*kram*
 

Jo, det stämmer...

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
Jag är från Norrköping. Eller bor ju utanför, men ändå!

Vi får väl se hur länge man lyckas knipa... än så länge är det lugna gatan här så jag hoppas verkligen att det lyckas över tolvslaget!!

Och nu är det bara 10 timmar kvar!!

;-)

*kram*
 

ok :)

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**Kniper på
Men du går hos BM i Norrköping eller? Blev bara nyfiken på vilken rolig en du hade :)

Vi kanske ses på BB då!?!

*Knnniiiiip o Kraaaaaam*
 

inlägget lade sig lite fel...

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
;-) men så blir det ju ibland!

Bor du själv i Norrk.? Minns inte riktigt, du har säkert berättat det tidigare.

*kramkram*
 

På julafton

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
vaknade jag med värkar och tänkte Nej inte idag!
La mig på soffan med en varmvattensflaska tryckt mot magen (satt fast mellan soffryggen och magen) när jag vaknade efter 1-2 timmar hade jag inga värkar utan dom kom tillbaka vid 05 så föddes han 07 på juldagen *s*

Kram
 

Ojojoj!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12 +4
E det SÅPASS idag alltså! Hoppas det lugnar sig lite så du iaf passerar midnatt då om det är vad du vill nu! *ler* Kram på dig!
 

Kniiiiiiip!!!

Skrivet av  Linda m Meja +8
Jag kniper för fullt.... Tänker INTE föda barn innan kl 24 iallafall! Nåt ska jag väl få bestämma själv?? Jag ville ju ha inna jul, men bebis vill inte komma då... o nu bestämmer jag att det ska bli en 05:a *fniss*
GOTT NYTT 2005!!

Kram o Knip!
 

Japp, kniper lite här! *imt*

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
 

Jag har...

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
Inger Magnell, om du vet vem det är? Hon är jättebra och jag hade henne när jag var gravid sist oxå. Fast då var hon här där jag bor på vårdcentralen vilket var skönt. Men det har funkat bra att åka till stan oxå, har ju pluggat hela hösten så jag har varit inne ganska mycket ändå.

Vem har du själv?
 

oj, skulle kommit här ovan.. *imt*

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
*
 

Så kan det gå :)

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**Kniper på
Jo, jag bor i stan så jag har nära till förlossningen iaf :)
Jag har hört talas om Inger förut och att hon är bra :)
Jag har Elisabeth Hegg, hon är jättebra också!!

Har du msn?
 

japp!

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
Det har jag... har du en "anonym" mailadress så kan jag maila min till dig.. annars kan jag skriva min här om det behövs...

 

Japp

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**Kniper på
[email protected]

den funkar inte som mail men är mitt anvädarid där iaf :)
 

jag har lagt till dig nu!

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
Men du var visst inte online... vi får hoppas att vi kan "ses" i morgon då kanske. För vi ska väl inte till förlossningen i natt väl...?

*hihi*

*kram*
 

Jag ÄR online!!

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**Kniper på
[email protected].......
funderar på att gå o spela lite TP med sambon dock ;)

*kram*
 

funkar inte ju...?

Skrivet av  fialott med V 9912 bf 10/1
jag HAR lagt till dig på messenger, men du står ändå som offline! Testa att lägga til mig då, [email protected]

 

Nu har jag

Skrivet av  Annika med Ida och Snurris **+8**Kniper på
Addat dig också! men nu är du offline!

vi får väl se om vi hittar varann till slut ;)

Kram
*pustande Annika* ;)
 

Artiklar från Familjeliv