Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vår älskade lilla Liv är här!!

Skrivet av Mollys och Livs mamma
Hej alla!

Jag har tyvärr inte orkat eller riktigt hunnit med att skriva sen vårt mirakel kommit till världen. Liv föddes (med igångsättning) den 20 december klockan 13.40. Hon hade verkligen bråttom ut och chockade inte bara sina föräldrar utan också barnmorskorna på förlossningen...

Lite kortfattat så lades vi in klockan 08.00. Hinnorna spräcktes vid nio. Väntade 2 timmar på att värkar skulle komma igång men inget hände. Fortfarande bara öppen 2 cm. Klockan 11 sattes värkstimulerande dropp och då började det hända saker. Efter en timma hade jag jätteont. CTG:n visade dock inga värkar vilket var jobbigt då ingen trodde att jag redan var på gång. Maskinen visade sig sedan inte fungera!! Puh..
Barnmorskan sa gång på gång att en igångsättning kan göra att förlossningen kan ta lite längre tid än en spontan. Tänkte herregud för att ligga med dessa smärtor i flera timmar..
Klockan ett kollade hon om jag öppnat mig något mer och det hade jag. Var öppen ca 5 cm. Jag hade nu enorma värkar och bad om att få lustgas. Hade ju ingen smärtlindring ännu. Den var en skänk från ovan. Kunde redan nu få krystningskänslor men barnmorskan sa att det var alldeles för tidigt och jag kämpade med att hålla igen. Halv två skulle det nya skiftet komma och min barnmorska sa till oss att hon snabbt skulle rapportera och skulle vara tillbaka om fem minuter. Det var bättre att de skulle kolla om jag öppnat mig mer. Men redan efter två minuter skrek jag på min stackars sambo att han skulle ringa på henne för jag började nu krysta på rejält. Kunde inte hålla tillbaka.
Barnmorskan kom och tog en liten titt och sa "Oj då!! Bebisen är på väg! In kom tre till barnmorskor och på tre krystar kom Liv till världen!!!!

Ingen fattade någonting och allra helst inte Thomas. Han var ordentligt chockad och tyckte också att det gått nästan lite för fort. Vi hängde inte med riktigt. Men inget spelade någon roll längre. Vi hade fått världens sötaste lilla Liv.

Hon var (som sin syster) det vackraste jag sett. Lika som bär med jättemycket hår. Hon var 50cm och vägde 3005gram.

Tillbringade en hel vecka på BB bara för att känna oss lite säkrare och få igång amning mm. Var även på barnsjukhuset och gjorde ett hjärtultraljud på Liv som visade att allt var normalt. Det var otroligt skönt.

Känslorna stormar. Otrolig lycka blandad med oro och sorg. Saknar Molly något enormt.

Finns en bild på Liv som nyfödd på Mollys hemsida http://82.182.174.28/molly och kommer lägga in många fler bilder och text allt eftersom! Ligger längst ner i menyn "Lillasyster Liv"

OBS! För er som inte vet är hemsidan om min dotter Molly som inte finns i livet idag..

Tack alla för stöd och uppmuntran.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar

Pernilla Thomas Molly f031208 d031219) och Liv f041220
Svar på tråden: Vår älskade lilla Liv är här!!

Grattis till lilla Liv!!

Skrivet av  Linda m Meja +8
Sköt om er!!
 

Grattis!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12 +5
Hon är otroligt söt! Var in och kollade i förrgår var det nog (eller igår, dagarna flyter likosm ihop *ler*)! Sköt nu om er och hoppas vi kan ses framöver på en fika när alla våra bebisar kommit ut! :)

*kram*
 

Stort grattis till Liv!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Vad skönt att allt har gått bra!
Sköt om er!
 

Jätte-grattis!

Skrivet av  Helena + "prinsen" 11/12
Vad skönt att hon är här och att ni verkar må så bra. Grattis och gott nytt år!
 

Stort GRATTIS!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda01 o Ellen03
Sköt om er &
Gott Nytt År!!

Kram!
 

Stort Grattis!!

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag förstår att ni slits mellan glädje och sorg...
Ha ett riktigt gott slut på detta året, och ett riktigt Gott Nytt År!!!

Kramar
 

Har just...

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
varit inne på Mollys fina hemsida och läst, och tårarna bara rinner och rinner...
Så underbart fint skrivet!!
Jag önskar er all lycka med Liv, denna vackra lillasyster.
Kramar...
 

stort grattis!!!!!!

Skrivet av  empis bf 31/12
:D
 

GRATTIS!

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
Stort grattis till lilla Liv! Hon har fått ett väldigt fint och passande namn!
 

Bamse Grattis !!!!!!

Skrivet av  Johanna m William, Tindra & Nova
Och ett GOTT NYTT ÅR TILL ER !!!



Kramisar
 

Grattis!

Skrivet av  politisk vilde, mamma 13/12
Åh vad glad jag är för er alla...
 

Grattis!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
De var verkligen lika söta, Molly och Liv! Förstår att lyckan är i top!

Stor grattiskram till hela familjen!
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till er lilla dotter!
Skönt att allt har gått bra.
 

Grattis!

Skrivet av  Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
Så underbart att hon äntligen är här, hela 11 dagar har hon hunnit bli. Många varma grattiskramar,
 

Jätte kram

Skrivet av  Maria m Linn 15/12
till dig Pernilla o Thomas. Måste bara kännas så skönt att få ett litet liv till! Molly finns med er. Kramar
 

SUPERGRATTIS!!! =) imt

Skrivet av  @nn@ m Lopp@n +12
 

Grattis,

Skrivet av  Mia.m Simon, Hanna&Daniel
vännen, har tänkt mkt på er och undrat hur de gått. Njut av er bebbe och jag ska tända ett ljus för er Molly idag./kram Mia
 

Artiklar från Familjeliv