Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är Felicias lillasyster här!

Skrivet av Mia m Felicia + Linnéa 30/12
Igår natt klockan 01.44 (30 december) föddes vår dotter! 50 cm lång och 3380 g och en kopia av sin storasyster...

En liten kort förlossningsberättelse kommer här. Jag har ju klagat över värkar som kommit och gått sen flera dagar tillbaka, men som inte blivit något av. Natten till den 29:e har jag värkar som gör riktigt ont allt från en gång i halvtimmen till en gång var tionde minut som jag försöker sova mig igenom. När jag vaknar avtar de något så jag tänker falskt alarm igen...
När jag lagar mat ringer sambons fd arbetskompis och talar om att de nu är på förlossningen och undrar när vi tänker komma. Om några dagar svarar jag...
Sen kommer en granne förbi och under de minuter han är inne hos oss får jag två tre ordentliga värkar som sätter fart på mina tankar - kanske är något på gång?

För att göra en längre berättelse kort så bestämmer vi oss lite senare för att lämna Felicia hos grannarna och ringa förlossningen för att se om vi kan få komma på en koll iallafall.

Klockan tio är vi inskriven på förlossningen - då har jag hemska men fortfarande oregelbundna värkar. Efter undersökningen konstateras att jag är öppen 5 cm och att det visst är dags för bäbis.
Efter ctg-kurva får jag lavemang och ska duscha, men då jag vill ha EDA och narkosläkaren redan är på förlossningen så hinner jag inte duscha.
VId elva tar bm hål på hinnorna och konstaterar 8 cm öppet. Sen sätts EDA:n och vid 01.25 får jag krystvärkar och 19 minuter senare är vår dotter född.
Jag får några enstaka stygn och sen vid fyra får vi åka upp på bb.
Eftersom allt gått bra åkte vi hem redan igår eftermiddag och nu kämpar vi med att få amningen att fungera som den ska.

Grattis till alla er andra som fått och gott nytt år!
Svar på tråden: Nu är Felicias lillasyster här!

Grattis, grattis!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Skönt att allt gått bra!
Kram!
 

Grattis!! :-)

Skrivet av  Helena + "prinsen" 11/12
Ett stort grattis till tjejen, och ett gott nytt år. Kram!
 

Stort Grattis...

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
och Gott Nytt År!!!
 

Stort GRATTIS!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda01 o Ellen03
Sköt om er & Gott Nytt År!!
 

stort grattis!!!!!!

Skrivet av  empis bf 31/12
:D
 

GRATTIS ......till tjejen !!! *imt*

Skrivet av  Johanna m William, Tindra & Nova
:)
 

Grattis!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12 +5
Skönt att allt gått bra!
 

Grattis!

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
Stort grattis till Linnéa!
 

Grattis till er alla! (imt)

Skrivet av  politisk vilde, mamma 13/12
-
 

Grattis till tösen!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Vad härligt med en till dotter! Skönt att allt gick bra! Lycka till med amningen, det kan vara jobbigt de första dagarna men sedan är det bara att snutta på!

Stooor kram till er alla!!
 

~*~GRATTIS~*~

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
Lycka till.

Kram
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till dottern!
 

G*R*A*T*T*I*S*!

Skrivet av  Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
Många grattiskrmar till lilla Linnéa, och ett gott nytt år!
 

Gratulerar,

Skrivet av  Mia.m Simon, Hanna&Daniel
till er Linnea. Hoppas att ni alla mår bra/kram Mia.