Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förlossningsberättlse för den som orkar!

Skrivet av Lotta m Mikaela & Olle f 24/12
Hej alla!

För det första vill jag säga grattis till er alla som fått barn!!!!!

Till er som väntar.....kämpa på...snart, snart!!!

Vår Olle kom ju till världen mitt på julafton kl 12.16.

Det hela böärjade med ganska korta och oregelbudna värkar 23/12 runt 18-tiden. Vi 2-tiden på natten ringde jag min mamma som skulle ta hand om Mikaela.
Eftersom att Mikaela är så stor så gav vi oss iväg innan mamma+styvfar hade kommit. Vi möttes med bilarna utanför på vägen och de ropade och tuatde ett lycka till...
Vi var framme i Varberg vid 3-tiden. Trodde då att jag skulle bli hemskickad för värkarna började avta lite. Men dom tog fart igen. Hade öppnat mig 4 cm. Smärtan gjorde sig påmind och jag fick lite panik. Typ...nej, det var ju såhär det kändes. Bad om bedövning och fick ryggmärgs. VILKEN BEDÖVNING SEN!!!!!! Har aldrig varit med om bättre!! Låg och såg på CTG:n hur värkarna kom och gick men kände inget. Kunde tom slumra till. framåt 9-tiden gav dom mig värkstimulerande dropp sen var det slut på den friden!! Krystvärkarna satte fart runt 10-tiden och var jävulusiska rent ut sagt, men så var han ju stor också!! (4290). Klockan 12.16 tittade han ut och var bara helt underbar! Tiden på Varbergs BB var den bästa! Vilket BB!!

Har haft en kanongravididtet! Inte kännt av nästan några krämpor (förutom illamåendet i början urk!).
Däremot har jag fått igen det nu efter med en riktigt jobbig foglossning, så jag har tatt mig fram m rullator! Visste inte att man kunde få det i efterhand!? Nu har jag dessutom råkat ut för nackspärr så jag känner mig som en invalid. Därmed anledningen till att jag inte har varit här inne på ca 1 v.

Däremot är Olle det snällaste. Sover mycket (typ 4- 5 tim åt gången) så jag kan vila. Så underbar!!!!!

Tack, den som har orkat läsa allt mitt svammel!

Många kramar på er!!
Svar på tråden: Förlossningsberättlse för den som orkar!

Oj då!Grattis!

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
Visste inte heller att man kunde få foglossning så i efterhand, hoppas du blir bättre snart! Vad underbart med en kille som sover så länge åt gången, vår lille kille han sover bara två timmar åt gången oftast, sen ska han äta en timme innan han ska sova igen. Men det blir väl snart bättre det oxå!

Stort grattis till Olle,
Kram
 

Åhhhh! *ler fånigt*

Skrivet av  @nn@ m seeeeega Lopp@n +13
*Och torkar en liten tår* Det låter sååå häligt!!! Grattis igen! Nu håller jag tummarna för dig att du snart blir bra i fogarna!!! Låter INTE kul att få problem NU när det egentligen ska vara över. =(

Kram pårä!