Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bajs

Skrivet av Molle med Vigor 3/11
Är det någon som har bra tips på hur man får bort fläckar från bebisbajs på kläderna?? När Vigor lägger av en riktig rackare så håller ofta blöjan inte riktigt tätt utan det läcker ut på byxor och body. Men det går ju inte bort i tvätten... :(

Min man har köpt "Vanish" nu... har väl gått på reklamen... ;) Får se om det funkar.
Svar på tråden: Bajs

För oss

Skrivet av  Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
brukar fläckarna gå bort om vi blöter ner o gnuggar lite i vatten direkt när det sker, även om plagget hinner torka innan det slängs i maskin så har fläckarna gått bort.
Jag har provat vanish o vissa fläckar går bort, men har man plast tryck på kläderna så kan färgen på det lossna... o många av våra kläder har tyvär just plasttryck...
 

tips

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
Vet inte själv, men jag sökte på nätet och fann dom här länkarna

http://www.bahnhof.se/~ampe/flackbort.htm

http://www.konsum.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=181&sSideNavn=Vistip&nyhedid=4494

sen hittade jag att man kan använda våtservetter för fläckborttagning, men sidan dit länken var funkar inte
 

galltvål

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
vart man nu köper det...Det andvänder man iaf till äckliga tygblöjor ;o)
 

finns på DUKA

Skrivet av  Sara med alex + v.40
galltvål asså
 

olivtvål

Skrivet av  Tanya m Eleni, Elias och Luna
funkar på nästan allt, gnugga på lite helst när det skett, men annars innan plaggen tvättas. Annars tror jag oxå på tipset om att skölja direkt när det hänt med vatten, det brukar oxå funka på mycket fläckar.

Lycka till!
 

skölj av direkt

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
gnugga bort det mesta under kranen o sen häng upp o torka i väntan på tvättmaskinen...

o byt storlek på blöjan ;)

*^*kram*^*
 

Tack

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
för tipsen allihop! Galltvål har jag funderat på att köpa och sist det hände så sköljde jag av direkt så vi får se om det funkar. Vigor väger omkring 5,5 kilo och har blöjorna i storlek 4-7 kilo så jag tror inte det hjälper att byta. Dessutom är det inte lite bajs som kommer när han tar i... ;) Hoppas på att kunna rädda några kläder!
 

Tvätta i 60 grader

Skrivet av  Elin med Kayla 03 och Colin 23/12
det fungerar här i alla fall, men Vigor kanske har en annan typ av superbajs som inte går bort hi, hi. Vanish fungerar, men inte om du följer instruktionerna. Lägg i blöt läääänge, ibland kan det krävas flera dagar. En timme fungerar inte.
 

Artiklar från Familjeliv