Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjo va de va livat...

Skrivet av Karro med Robin 021003 & bebis 041225
..i ankomst december då...Vad gör ni?
Själv har vi varit ute och servat vagnen (köpte begagnat och ville se att allt var ok) sen kikade vi lite snabbt på ikea, för mycket folk och en bebis som inte ville vara tyst å still i vagnen *ler*

Nu har vi precis ätit middag och hur kvällen lider vet jag inte, är sååå sugen på att få lägga mig i ett bad, läste i en bok från MVC att man kunde bada när blödningen var över? den är ju nästintill slut nu, eller "måste" man vänta tills allt avslag är borta?
Som vanligt är det väl inte ett smack på tv??

Kram å trevlig kväll
Svar på tråden: Tjo va de va livat...

Hmmm

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Vete katten hur det funkar med badningen, jag har tyvärr bara dusch härhemma så jag har ingen koll på det.

På tv visar de den nya serien på tv3 klockan 19,00, påminner lite om temptation island. Tänkte kolla på den och så måste Louise badas i dag. Det blev för sent igår och imorgon ska vi till bvc, då ska hon vara ren och fin :)

Have a nice måndagkväll!
 

not

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
Nä alla sitter väl i sofforna där hemma och matar sina småttingar ;o)

Jag väntade 2½ vecka med att bada, gissa om det var skönt?! :o)
Jag blödde inte då så då hoppade jag raskt i.
Lite läbbit att bada om man blöder...

Vi åt på M idag, smidigt eftersom vi har varit o shoppat. Köpte förresten en ny flaska till Maja, en helt ny model av NUK, first choice heter den. Maja tyckte om den direkt. Inte för att hon ratar alla de andra sorters flaskor jag har inhandlat men den här blir en favorit. Speciellt framtagen för att förhindra kolik osv..

Jag ska kolla på en ny film idag, Polarexpress :o)
Kom hit kan jag göra nåt gott att äta till :o)
 

Tja, inte mycket

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
har varit o fotat oss till tidningen idag och varit på stan en sväng. Tycker inte man hinner så mycket på dagarna, man hinner nästan bara gå upp så är det kväll igen *ler*.

Förstår inte vem det är som tar all tid. Nu när bebisen har kommit vill man ju att tiden ska gå saktare, precis så sakta som den gått då man väntat på bebisen, men istället springer tiden iväg.

Vet inte hur det är med avslaget, men jag längtar också efter att få bada, men vågar inte riktigt göra det ännu, trots att jag inte blött något på hela dagen.
 

man ska

Skrivet av  bigmouth med edith
helst vänta tills avslaget är helt borta, innan dess är det inte helt läkt i livmodern och risken för infektioner därmed mer eller mindre överhängande...

... men inte följde undertecknad denna rekommendation inte, hur sjutton skulle jag klara mig utan att bada i vem vet hur många månader? knappt tre veckor klarade jag, sedan låg jag där och plaskade. ;)
 

Artiklar från Familjeliv