Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni m flera barn

Skrivet av Maria m Linn 15/12
Hur lägger ni upp dagen? Fixar ni i ordning o förbereder middag etc på fm när bebisen är "lugn" o de stora är i skolan/ dagis? Tar ni fram alla kläder till dagen efter på kvällen etc. Tar tacksamt emot sådana här tips för att på ett bra sätt få vardagen att fungera. I dag gick det jättebra men än så är de stora barnen hemma. de börjar skolan o dagis på måndag den 10/1. Kramar
Svar på tråden: Ni m flera barn

Jag tänkte

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
så här; jag ska försöka, obs FÖRSÖKA, förbereda så mycket som möjligt, när Vanja är på dagis och OM Vide är lugn. Det där med kläder vet jag inte riktigt om det är nödvändigt, då vi har gott om tid på oss på mornarna.
Men vi får se hur det går, på tisdag är första dagen som Vanja ska till dagis o Johnny inte är hemma, får se då!

Kram
 

Försöker överleva ;)

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
Nej, så illa är det inte. Imorgon är första dagen Josefin är tillbaka på dagis och det ska bli skönt att få lite tid själv och med bara Jonatan. När han sover så kan ju jag också sova :D

Orkar nog inte med att fixa extra mat denna vecka, men sedan ska jag nog försöka lite när jag bara har honom hemma i fortsättningen. Fast tiden lär ju gå fort och man hinner nog inte så mycket som man tänkt.

*kram*
 

allt är ju så individuellt

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
för vår del funkar det bra med lämnande på dagis, vidar sover mest o elvira ser fram emot dagiset. hämtning är lite sämre då elvira oftast är nyvaken när hon hämtas vilket betyder lite mer kamp med påklädning osv... sen är det mellis vid tre o efter det är elvira trött igen... mellan fyra o sex då handlar det mest om att behålla lugnet o vänta in bollibompa o pappa christian.
middag kommer som det kommer, vi har några stammisrätter som går om vi inte kommer på nått annat.

kvällarna går mest åt till amning o inte så mkt till hopplock som jag skulle önska... menmen...

se till att vila när du bara har lillan hemma, spring inte iväg på fler ärenden än du behöver... tänk på dig själv o passa på att lära känna lillan...

idag var det dagisfritt men imorron är det dags igen, tror inte det blir några problem. har lite småsaker att göra runt lunch men innan dess tänkte jag bara ligga på sängen o vila, amma o softa
det är synd att det blir precis kolmörkt ute på eftermiddagarna så man inte hinner ut en sväng efter dagis...

*^*kram*^*
 

första dagen marcus jobbar i morgon

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
så då märker jag hur det riktiga livet blir. tror det kommer att funka bra på dagarna för då sover frida mest och ebba är ju endel på dagis, men jag undrar verkligen hur det blir när marcus jobbar eftermiddag och frida har sin vaken och ofta skrikiga period på kvällen, hur får man ebba att sova då. som tur är är det 4 veckor till marcus jobbar eftermiddag så än behöver jag inte oroa mig.

men smarta tips över att få vardagen att gå ihop önskas

kram, kram
 

Artiklar från Familjeliv