Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God morgon

Skrivet av Ellica m killarna + Tigra 29/12
Hej alla

Vi har haft fullt upp här så jag har bara tittat in som hastigast men ser att några till har fått..grattis :)

I söndags var vi på återbesök på BB för pku och läkarundersökning, Tigra fick ok stämpel :) Hon vägde ung samma som när hon kom så det var klart godkänt.
Igår var vi en sväng på jobbet för allmän beskådning så idag tar vi nog det lugnt hemma.


Båda killarna är ff hemma fr skola o dagis, de börjar nästa tisdag igen men tur i oturen så att säga så är ju även min sambo hemma då han är arbetslös...så det känns som man har läget under kontroll med alla nya rutiner etc.
Det enda som oroar mig just nu är att vi skall flytta i slutet av denna mån och vi skall hinna packa, städa och fixa iordning lägenheten.

Annars så flyter det på med amning osv. Tigra äter lite sporadiskt....har längre sovperioder på dagarna och är mer snuttig på kvällen. På natten sover hon hos oss och det är på både gott o ont, man själv kan ju sova medans hon äter men jag får så ont i ryggen av att ligga på sidan så hon når. Igår kväll sov hon iallfall för första gången i sin vagga tills hon vaknade i natt..så då fick man passa på att bre ut sig i sängen :)

Ni som har äldre syskon hur tar de detta med en ny bebis? Mina killar reagerar lite olika...den stora som varit noll intresserad av magen är väldigt överbeskyddande och försiktig, vill gärna hålla och tycker att lilla syster är finast i hela världen :) Melvin däremot som var helt inne i grav har reagerat lite neg....han klappar henne gärna o så men är lite hårdhänt, så man får passa honom hela tiden. Han har också blivit extra trotsig och skriker o gapar...söker uppmärksamhet hela tiden, det är jobbigt fast jag förstår honom och försöker "se" honom lite extra, men tyvärr fattar inte min sambo det så det blir ibland en del onödigt skrik o gap.

Oj, det blev långt det här :)
Ha en bra dag allihopa
Svar på tråden: God morgon

Hej

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
Ja här flyter det på bra, sambon är pappaledig och Robin går på dagis 3 dar i veckan. Killen äter intensivt på kvällarna och relativt lugnt på natten.

Robin tycker inte alls att det är roligt med lillebror, ibland ber han oss ta bort bebis, men han är inte elak, bara reserverad. Jag försöker så gott det går att visa honom att jag fortfarande finns här och det verkar iaf funka.

Kram
 

Vilket fint namn!!

Skrivet av  Linda BF 10 jan på besök
Ville bara tala om att det var det finaste namn jag hört på länge, Tigra!
Grattis till dottern.
 

Tack :)

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
Ja, vi ville ha ett lite ovanligare namn...och det har mötts av diverse kommentarer, både pos o neg :)

Ser att det snart är dags..lycka till :D
 

Artiklar från Familjeliv