Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara vi??

Skrivet av Karro med Robin 021003 & bebis 041225
som inte bestämt vad våran kille ska heta?
Jag tror jag blir tokig!!! Det var precis samma sak med Robin tror det tog oss 3 veckor att bestämma, den här gången hade vi bestämt att så skulle det inte bli och kom överens om namn innan. Men ni tror väl inte dessa namn passar nu, nej då! sambon vill Rasmus el Oscar (namn som jag kommit på) och jag vill Oliver. Jag vill att vi ska vara överens för det var inte med Robin, då bestämmde jag.
Så nu sitter vi här och letar å letar å letar men hittar inget som passar oss :(
Svar på tråden: Är det bara vi??

Det tog...

Skrivet av  Tanya m Eleni, Elias och Luna
väl en 3-4 dagar för oss att bestämma oss. Det vi hade kommit på innan tyckte vi så klart inte passade när hon väl kom ut, typiskt! Låt det ta den tid det tar, så det blir rätt och inte ett förhastat beslut, han ska ju leva med det resten av livet. :-)

Lycka till! (mitt svar kanske inte var till någon hjälp, ser jag nu)

Kram
 

*s*

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
nä inte mycket till hjälp *ler*
Ja det är just det att han ska ju ha namnet resten av livet och jag vill att det ska kännas rätt när jag säger hans namn (iof växer väl namnet in men ändå)

Kram
 

Samma för

Skrivet av  Anette med Enya-03+Adam 041210
oss. Det är bara tre dagar sedan vi kom till skott. Då hade lilleman varit namnlös i drygt tre veckor. det vi kom överens om var det namn vi från början tyckte om. Sen får han två namn till, ett som jag gillar och ett som pappa gillar.
Vi kände oxå press på oss, speciellt från omgivningen, som sa att vi var tvungna att hitta på ett namn så att han inte hette lilleman för resten av livet :-(. Ta det lugnt och stressa inte iväg. Ni kommer säkert finna ett fint namn snart.
Kram
 

Ja precis

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
nu ska man höra nytt tjat om bbisens namn, inte så roligt att heta bebis när man är 18, sa en av fröknarna på robins dagis :(

Ja jag hoppas vi hittar vad vi söker..
Kram
 

Jag var väldigt osäker på pojknamn

Skrivet av  Allis
men tvärsäker på att min dotter skulle heta Hannalinn som tilltalsnamn. När barnet väl var fött kom jag mig inte för att fråga vilket kön det blev och när jag väl gjorde det blev jag så förvånad - Hannalinn i all ära men inte som pojknamn kanske haha.

Elias, Elis, Edin och Elliot var några namn vi funderade på men inget kändes riktigt solklart. När han låg på min bröstkorg sa min fru titta det är ju verkligen en Elliot och så blev det. Nu går han under namnet Elliot Sockergott och tramsigare lär det bli.

Jag är säker på att ni kommer att hitta något som passar alldeles utmärkt, ta den bokstav ni gillar bäst och börja leta på den. På svenskanamn.se finns mängder av förslag om man vill leta på nätet.

Lycka till!
 

Skratt

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
nja Hannalinn på en pojke? :)
jo vi letar för fullt på alla sidor vi kan hitta, kör namnsnurran flera gånger dagligen...

Tack
 

jadu

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
Det här med namn är svårt :)

Vi har enats om Tigra och det har ju varit kalrt sedan ett par veckor tillbaka. Jag hade flera namn på lager med topp ettan Molly som förslag först, min sambo hade enbart Tezz. Men efter mycket om o men kom vi fram till Tigra :)

Killarnas namn har inte varit solklara och Max hette både Felix o Linus ett tag. Melvin hette dock Melvin hela tiden och det gjorde han redan i magen.

Jag har inte råd att ge dig. Vet hur det är att ha en tjurskallig sambo ;) Men det är väl bara till att leta o leta tillslut hittar ni ett bra o passande namn som ni båda gillar.
Personligen tycker jag bäst om Oliver eller Rasmus...kanske lite mer Oliver :)
 

mmm

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
visst är Oliver fint :)
Rickard tycker det låter som om man kallar på en hund *fnyser*
 

Kom på precis innan...

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
Vi hade jättesvårt att hitta bra pojknamn, men ett flicknamn har vi varit jättedundersupersäkra på sedan vi fick veta att jag var gravid igen. Det namnet har inte fallit just någon av släkt och vänner i smaken - och jag vet att man ska strunta i sånt, men bara dagen innan vi skulle åka in för igångsättning så kom jag på Evelina. Min "låtsasfarmor" hette det och så gillar jag ju så klart Peter Le Marcs låt... och det är ett fint namn som inte är sååå fruktansvärt vanligt bland bebisflickor just nu. Och när hon kom ut så var det ju en Evelina. Tycker dock att Ditte, som hon skulle ha hetat (fram till den 6:e december...) är ett jättefint namn, men nu är det en Evelina vi har här hemma och vi är jättenöjda med det också.
 

Ja

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
men jag trodde ju att jag hade namnen i hamn men icke då :(
Ja visst är Evelina fint, Ditte vet jag inte riktigt *ler* men smaken är som baken...

Kram
 

Har inte heller bestämt

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
Vi har ju två förslag och något av de namnen kommer lilleman o få, men frågan är ju bara vilket av dem vi ska välja. Man frågar folk, men det blir ju hälften som röstar på vardera namn iaf *ler*. O vi tycker han passar o heta båda namnen. Vi får väl dra lott i slutändan. Namnen vi har är Linus och Samuel, två mycket fina namn *ler*

Ja, ja än är det inte någon bråttska. Hoppas ni hittar något som passar er skrutt.
 

Artiklar från Familjeliv