Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Full rulle... långt

Skrivet av Tanya m Eleni, Elias och Luna
är det här hemma nu för tiden, så jag har inte varit så aktiv här inne på sistone. Det är ju inte bara pga att Luna kommit, det har ju trots allt varit jul och nyår med allt vad det innebär. Min pappa var här nästan en vecka och Alex har ju varit pappaledig så man har ju inte suttit så mycket vid datorn.

Men nu börjar vardagen (som jag ser att den gjort för fler av er) och Alex har börjat jobba och Elias började på dagis idag. Eleni börjar skolan på måndag.

Igår hade jag barnen själv för första gången (Eleni var hos sin pappa men de 2 små)det gick bra, vi överlevde dagen och Alex slutade jobba tidigt vilket han kommer göra hela veckan, så jag kan "skolas in" i den nya vardagen. Man har ju oroat sig en del för hur man ska klara detta, men det kommer nog att gå bra, det tar väl lite tid innan man vant sig bara. Man klarar mer än man tror!!!

Men visst är det underbart med de små liven!!! Och vad man saknar dem när de inte är hemma, Eleni var en vecka hos sin pappa och det kändes så tomt utan henne, nu är hon hemma! Elias är på dagis för första dagen sen innan jul och det är så tyst här hemma utan en liten buse som springer runt och försöker skrämmas genom att låta som en tiger! Ska snart gå och hämta honom på dagis nu.

Kram på er, grattis alla som fått bebis och styrkekramar till er som fortfarande väntar, snart är det er tur!
Svar på tråden: Full rulle... långt

Visst gör man

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
klarar av mer än vad man tror alltså.

Jag är ju ganska förskonad just nu och t.v då min sambo är arbetslös.
Max går ju i skolan varje dag med start på tisdag och MElvin går på dagis tis-tors 9-14 också med start tisdag så vi är väl inte riktigt inne i vardagen ännu.
Vi har en bit till både skola o dagis så det är buss som gäller och tyvärr går så klaffar inte tiderna med barnen så det kan nog bli lite svettigt denna mån med hämt/lämn samt amnings tider etc Men det löser sig :) När vi flyttar sedan har vi gång avstånd till både skola o dagis.