Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag var vi på BVC

Skrivet av Karro med Robin 021003 & bebis 041225
för första gången, BVC tanten sa åt oss att komma idag mellan 10.30-11.30 då det är öppen motagning. Jo tjena vi var där 10,35 och fick komma in 11,45!!!! Kul not, har väl bättre saker för oss än att sitta i det där lilla väntrummet *sur*
Men men lilleman vägde idag (10 dagar) 3950g så 50g kvar till födelsevikten, hon tyckte att han hade ökat bra (vägdes den 29/12 då vägde han 3850)
Ja så för att få en vägning på 5 min fick vi vänta 1 timme, helt sjukt....
Svar på tråden: Idag var vi på BVC

Vad tråkigt

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
att ni fick vänta så länge. Hon borde gett er en tid tycker jag. Här så vill de gärna komma på hembesök första gången. Vi tog första besöket där denna gången, för jag glömde hela tiden att ringa (telefontid 8-9 är ju bara för tidigt för mig att tänka ;)

Skönt att han ökar i vikt i alla fall, får hoppas att ni får bokade tider och slipper vänta i fortsättningen.

*kram*
 

Jo

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
hon var här hemma förra veckan, men idag skulle vi dit. hon sa även att om vi ville kunde vi få en bokad tid, men bad oss ändå komma tillbaka nästa tisdag?

kram
 

Nämen fy ...

Skrivet av  Johanna m William-02, Tindra-03 & Nova-041229
ja jag håller med dig man har ju mycket bättre saker för sig än att sitta där och vänta !!!!!

Lillen verkar gå upp bra i vikt, härligt !!!!

Kramis
 

Ja verkligen

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
nu hann vi ju inte handla som tänkt, men men

Kram
 

irro...

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
förstår att det var irriterande :/

Vi skall till BVC imorgon för en vägning, min bvc-tant har semester så det första riktiga besöket blir nästa vecka, får väl se om det blir hembesök.

Tigra vägde 2840 g i söndags 4 dagar gammal, alltså 50 g kvar till födelsevikten :) Så här ökas det också...ens egen vikt hoppas jag dock minskar ;)
 

Hihi

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
jo jag var in på mvc som ligger på samma ställe för att väga mig på deras våg. Hade iaf gått ner 7 av 14 kg känns ju bra, men jag hade nog hoppats på mer...

Kram
 

Förstår dig

Skrivet av  Maria m Linn 15/12
att du är sur. Det hade jag också varit. Mitt BVC har bara tidsbokade besök. Mycket bättre tycker jag. Kramar
 

Ja verkligen

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
mitt förra BVC hade också drop in, men det var max 2-3 stycken i väntrummet idag var det säkert 8-9 st...

Kram
 

trist, men...

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
... jag skulle önska att det fanns öppen mottagning här hos oss. Jag tycker det kan vara fruktansvärt stressigt att passa en tid på bvc. Man ska tajma matning och påklädning och promenad och alltihopa för att hinna i tid. För oss skulle det kännas bättre att kunna komma lite mer när det passar oss. En nackdel är väl iofs att man kan få sitta och vänta ett tag, men jag tycker att det skulle kännas mindre stressande.
 

Ja visst är

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
det bra med öppen mottagning, men inte när man ska vänta i 1 timme :)
Där vi bodde tidigare var det jättebra, man kunde både boka tid eller komma oanmäld. Jag kände ju att det blev stressigt idag eftersom vi hade tänkt handla men fick ställa in det...
 

Vi med fast....

Skrivet av  ulrika m Hedda-03 o Astrid 15/12
vi slapp att sitta o vänta som ni fick.
Fy vad dåligt tycker jag, förstår om du blev sur.

Vår lilla pösmunk hade tjockat på sej bra+ 500g på mindre än två veckor! Födelsevikten var ju 3508g, sen trillade hon ner till 3220 men sen har det gått rakt uppåt.
Ingen är gladare än jag för att amningen funkar o att det nog är grädde i mina tuttar :-)

Tyvärr så verkade som hon har fått svamp o det förklarar varför mina bröstvårtor har blivit lite ömma. Men det var inte så mycket och jag fick något blått päckel att smörja hennes tunga o mina bröstvårtor med 1 gång/dag. Så förhoppningsvis så blir vi av med det snart.
 

Usch

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
då hoppas det går över fort då...
Härligt att amningen funkar, minns när vår förra bvc tant (robins) frågade om jag hade grädde i tuttarna *s*

Kram
 

Artiklar från Familjeliv