Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips till den som är sydd och har ont

Skrivet av Allis
På egenvården fick jag något som verkligen lindrade såren i underlivet - isbindor. Lite bakvänt känns det när man hela livet hört att man *inte* ska utsätta den kroppsdelen för kyla men åååååh, vad skönt det är med just kyla på svullna sår!

Isbindor gör man enkelt själv, ta bara en stänkflaska vatten, ha på ganska mycket vatten på bindorna och in med dem i frysen. Jag tycker att det funkar bäst på lite tjockare bindor och de är lite svårare att hitta, fann mina på coop forum. Tar man tunna bindor måste man ha på mer vatten.

Hoppas att det kan hjälpa fler!
Svar på tråden: Tips till den som är sydd och har ont

På Apoteket

Skrivet av  Brita
finns de där tjocka bondorna, tror de kallas "Apotekets normala dambinda" och finns i ett grönt/genomskinligt paket. De extra tjocka och långa nattbindorna är ju också ganska tjocka.
 

jaaa

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
det var det skönaste jag hade på BB :D
 

men om

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
men gör egna hemma så ha INTE för mycket vatten för då gör det bara ont, Nu sist så sprayade jag vatten med en blommspruta så den var lagom fuktig annars blir den stenhård isklump när man tar yt den från frysen..
 

Jo

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
nog är det skönt! Men det är inte särskilt skönt att sitta om man har en stenhård isbinda mot sitt mörbultade underliv... men det kyler väldigt bra och hjälper bra mot smärtan (om man ligger eller står!)
 

Artiklar från Familjeliv