Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I morgon ska Kevin vara född...

Skrivet av nennepullan m Kevin 18/10-04 BF i morgon
Men i stället har han varit ute i stora världen i hela 81 dagar!
Mycket har vi gått igenom under dessa månader, men ändå är han en ovanligt stark pojke för sin korta tid i magen.

När han var två veckor fick han en rejäl blodförgiftning, orsakad av vanliga hudbakterier som troligtvis kommit in via en infart. Den gick över med två olika sorters penicillin.

Under samma tid råkade en sköterska ge honom en överdos med penicillin, 10 gånger för hög dos.
Njurarna klarade det utmärkt. Den enda komplikationen utöver detta är hörselfel, men det kunde inte testas i det läget.

När man är för tidigt född, är risken stor att man får en ögonsjukdom som heter ROP, vilket kan medföra synnedsättning, eller till och med göra en blind, om den inte behandlas. Den åkte han på, och opererades den 22 december. Operationen gick bra, men efteråt upptäcktes en blödning i höger öga. Detta är dock inget som var alarmerande, enligt läkaren, men det måste ju självklart kollas upp ordentligt.

Tisdagen den 28 december gjordes en hörselkontroll, som inte gav något utslag på vänster öra. Testet är dock inte 100% säkert, så vi får två tester till innan man går vidare med andra undersökningar.

Den 1 januari åkte vi akut till Astrid Lindgrens Barnsjukhus pga ljumskbråck som inte gick att skjuta tillbaka. För detta opererades han den 3:e januari.

Vi går fortfarande på ögonkontroller en gång i veckan, hörselkontroll och bvc, såklart, så det är fullt upp här vill jag lova!




Vi kom hem med hemsjukvård den 8/12, då var han i vecka 35+5 och vägde 1710 gram.

Utskrivna från hemsjukvården den 28/12. vägde då ca 2100 gram.

Kevin väger idag ca 2400 gram.

Hoppas det är bra med er alla!
Många kramar från Jenny & Kevin
Svar på tråden: I morgon ska Kevin vara född...

Ojoj vilken kämpe

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
eran Kevin.
Tänk att jag tänkte på er just imorse :)

Hoppas han slipper mer otrevligheter nu, för så mycket som han behövt gå igenom på så kort tid är inte snällt...

Kram
 

oj, vilken kämpe!

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
Vilken kämpe lille Kevin verkar vara! Jobbigt med alla komplikationer, men tur att han verkar klara det så bra.
 

Vilken stark liten....

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
kille. Jobbigt med alla dessa komplikationer men skönt att han har klarat av de bra.

Många kramar
 

Skönt att höra att

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
det går åt rätt håll! Vi har verkligen kämparkillar här i decembergruppen! Han har klarat av mycket redan den lille, hoppas han får slippa mer elände nu!


Många kramar
 

Vännen..

Skrivet av  Mia. m Simon,Hanna&Daniel
Har funderat hur det gått för er.... Skönt att höra att de är på bättringsvägen...
Vår Daniel kom ju iv.33 och har inte mått så bra, han är opererad för vhsd-ett hjärtfel...
Om du ngn gång vill snacka med nån som varit på sjukhus eller vill prata om annat du upplevt så kan du lägga mig på msn-så kan vi snacka lite.
Min mailadress står i infot här nedan/kram Mia
 

Stark kille!

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
Kram på er!
 

Vilken start

Skrivet av  Helena med *Ida* f/d -02 och Moa f 6/12
i livet lille Kevin har fått. Han verkar dock vara en liten kämpe, och jag hoppas att hans fortsatta liv blir lite lugnare.
Kram Helena
 

Vilken kille

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
han har klarat av mycket! Han blir nog en liten tuffing när han blir större :) Såg bilden i Mitt i Huddinge på er :)

*kram*
 

Tuff liten kille det där

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Uj så ni har fått jobba er igenom hela hösten!

Så jätteskönt att höra att allting går precis åt rätt håll, stor kille nu ju!

Har du fler kort? Han var ju pytteytteliten på det som vi har på hemsidan.

kramar
 

Vilken kille...

Skrivet av  Zinkan med Linnea 050102 och storebrorsorna
som har kämpat sig igenom allt det.
Önskar er all lycka och välmående...
Nytt år... Nya krafter (hoppas vi)

Kramar
 

Wow, vilken kämpe!!

Skrivet av  KajsaKavat m Lukas 8/12-04
Skönt att höra från dig gumman!! Har tänkt så mycket på er!

Hoppas nu verkligen att ni inte råkar ut för flera komplikationer utan att det bara går uppåt från o med nu!

Stor stor kram!
 

Artiklar från Familjeliv