Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rapport från höftleds-UL

Skrivet av Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
Det fanns INGA fel på lilla Izabelles höft! *överlycklig* Det behövs INTE ens en extra koll igen om 6 veckor, så fint såg det ut! *lycka*

Har tokshoppat kläder till trollet med, det var skoj! :D Så nu skall jag tvätta rosa klänningar och söta kjolar! Ja, å bodysar med såklart, lite praktiska kläder måste man juh ha med! *s* Och sen skall jag gå igenom Alex bebiskläder och se vad vi kan använda och vad som kan säljas vidare nu! Men först skall jag sova! :D

Kram på er!

Ps: Vår förlossningsberättelse finns på AFF´s första sida nu! *glad* Dom ringde igår och frågade om dom fick publicera den! :P
Svar på tråden: Rapport från höftleds-UL

Härligt

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
Så skönt att allt var bra. O jag såg din förlossningsberättelse, skoj att de frågade om de ifck lägga ut den *ler*
 

Skönt

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
att allt såg bra ut :)
mmm förstår att du shoppar puttinuttigt nu *s*

Kram
 

Vad skönt

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
att allt var bra :) Läkaren på bvc ska ju kolla Jonatans högra höft vid 2-månaderskontrollen igen. Har inte kollat med ul så jag hoppas att allt är ok. Hur gammal är Izabelle nu? Upptäckte läkaren på förlossningen något konstigt med höfterna?

Nu ska jag läsa förlossningsberättelsen :)

*kram*
 

Så bra!

Skrivet av  Helena+"prinsen" 11/12
Men hur märkte dom att det kunde vara något fel? Jag upptäckte själv att det knäppte i Isacs högra höft, som om den hoppade ur led och tillbaka igen. Läkaren på Bvc tyckte det var värt att kolla upp, så dom skickade en remiss till Östra. Men det är över en vecka sen och vi har inte hört något än... :-( Fast jag märker det mer sällan nu så jag hoppas ju att det inte är något. Förstår att du shoppar loss, det finns ju så mycket gulligt, speciellt till tjejer. Läste förlossningsberättelsen, skönt att allt gick så bra. Grattis igen! Kram :-)
 

På läkarkontrollen....

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
....innan hemgång upptäcktes det! Det känns ganska typiskt Gbg/Mölndal att vara så sega....till Alex fick vi vänta närmare ett halvår på en läkartid för koll av tårkanalerna och sen ett halvår till för tid till op! Hoppas dock det går snabbare för er! *kram*
 

Oj vad skönt

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Toppen att höra, lilla gumman då!

Vad kul att shoppa loss, det vi shoppade för 3 veckor sedan, är redan för litet :)

Mycket i storlek (62)68+ från Alexander?

Isåfall kan du väl höra av dig på min msn? :)
Om du tänkt dig sälja dem vill säga. Daniel växer så fort att han redan har börjat närma sig 68 nämligen, så bebiskläder behövs i mängder..

kram!
 

Gulleplutt :-)

Skrivet av  Pia m Vira o Samuel *på besök*
Grattis till söta tjejan, och vilken härlig förlossningsberättelse! :-)

/Pia

 

Vad bra!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Skönt att hon är okejstämplad nu!!

Och vad härlig förlossningsberättelse du har skrivit! Jag läste den direkt nu när jag loggade in här på aff och förstog att det var du som var författaren :)

Jag ska oxå sätta igång maskinen och tvätta alla nya kläder vi fått till Louise. Helt otroligt vad mycket vi fått, tur att man inte handlade före innan hon föddes för jag tror att vi har en hel garderob i strl 62-68 nu! Kanonbra!
 

Underbart!

Skrivet av  Marie m. Tobias-91 & Lukas 041213
Vad underbart att allt är bra med Izabelles höfter! Jätteskönt att du slipper oroa dig något mer...

Förstår att det är kul att shoppa små tjejkläder, jag gick allt och nöp i lite rosa grejjer innan förlossningen men så kom det en kille till... Men jag är förståss lika glad ändå :-)
*kram*
 

Skönt

Skrivet av  Carmina med Molly född 19/12
att höra Madde. Härligt att allt är OK. Vi hörs!
 

Vad härligt!

Skrivet av  Tanya m Eleni, Elias & Luna
Måste kännas skönt att det inte var något!

Kul med din förlossningsberättelse!

Kram
 

Skönt!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda01 o Ellen03
Det blev UL för Ellens höfter ocskå när hon var nyfödd. Visst är det tryggt att dom kollar det noggrant om dom är osäkra!

Va kul med förlossningsberättelsen på framsidan!
Det finns knappt nåt intressantare att läsa än förlossningsber. och att berätta om sin egen! Det kan man göra om och om igen, tycker jag! :))
 

Vad skönt att...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
allt var bra med Izabelle.

 

Artiklar från Familjeliv