Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill ni hjälpa mig?

Skrivet av Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
La ut annonsen på barnvagnssnack med, men fick bara ett svar, så jag tänkte att jag försöker h\'är med så man får lite flera huvuden som tycker till *ler*.

Okej det här vill jag ha hjälp med:

Har en syskonvagn som vi kan få köpa. Det är en emmaljunga årsm -01. Vändbar o debart ryggstöd. lufthjul o höj o sänkbart handtag. Tillb. är skötväska, 2 åkpåsar, myggnät. åtmonstonde 2 ägare innan. Mycket mer en så vet jag inte.

Vad är rimligt att ge för den? Själva hade de gett 2900 kronor o det var för ett år sen. Vet inte alls vad de ligger på i pris nu så därför vill jag ha lite hjälp.
Svar på tråden: Vill ni hjälpa mig?

kolla

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
med din butik som säljer emmaljunga för att se vad de ligger på för pris nu. Sen utgår du från det priset. Mer än 3000:- är inte rimligt tycker jag, inte för en så gammal. Sen beror det ju på i vilket skick den är i, så ni bör ju åka dit och titta på den innan ni bestämmer er.
 

Vi köpte en

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
likadan fast utan skötväska och myggnät. Däremot fick vi en syskonåkpåse och regnskydd. Vi betalade 1700 men ångrar att jag inte prutade till iaf 1500. Det har varit 2 ägare på våran vagn oxå, vi är de 3e
 

Så har vi tänkt

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Vi köpte en ny vagn, 04 s modell, som kostade 4000 kr. Om vi hade köpt en begagnad skulle vi förmodligen ha gått med på ca 3000 för en 2003a; 2000 för en 2002:a dvs en 2001a skulle vi nog betala en 1000-1500 för. Det beror lite på skicket och om det finns någon garanti kvar.

 

Tack för era svar

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
Vi har nu pratat med dem lite mera och de ville ha 2500 kronor för den, annars skulle de inte sälja den. O det tycker jag är för mycket o ge för en 01:a. Så vi får leta vidare efter en syskonva´gn o hoppas på att vi hittar en snart *ler*.
 

Artiklar från Familjeliv