Sömning *zzzz* |
|
Skrivet av | Ellica m killarna + Tigra 29/12 |
Fram tills i natt har det faktiskt flytit väldigt bra här med sömn o så. Tigra äter ett par ggr/natt men har hitills nöjt sig med att ammas i sängen när jag sover.Men i natt passade inte det damen alls utan mitt i natten ville hon umgås med en inte alls lika intresserad mamma :/ Inte var de bättre över att killarna också vill sova i vår säng inatt då det blåste över jävligt ute och det lät som hela huset skulle rasa. Hur har ni andra det med dryga 2 v bebisar?? |
|
Svar på tråden: Sömning *zzzz* | |
|
|
Vad är sömn?? ;) |
|
Skrivet av Solsken m 2 + Daniel 2/12 | |
Daniel vägrar också somna om när han vaknar på nätterna. Det spelar ingen roll hur tråkig mamma är och hur trött hon -r, så jahha ja, stora mörka ögon. 2 veckor, ja då sov Daniel inte alls på nätterna, så det går ju framåt ivarjefall! kramar |
|
jag vågar knappt säga |
|
Skrivet av Berit m Jesper 001108 & Maja 041121 | |
hur mycket Maja sover. Mellan 7 och 9 timmar sover hon på natten, hon äter alltså inget på natten alls numera. Det är lättare att säga hur mycket hon är vaken på dan ;o) Men det vänder nog för er får vi hoppas, finns ju inget värre när man inte få sova. Jeppe har vi inga problem med, han somnar vid 8 och sover till 8-9...Han somnar i sin säng och vaknar oftast där oxå, men ibland kommer han in till oss. Men Maja sover i sin säng hela tiden. Kram |
|
|
|
Av sig själv? |
|
Skrivet av Pia m Isa -03 och lilla X 041229 | |
Hej Måste fråga, kom det av sig själv att hon sov hela natten eller hur gjorde ni för att ställa om dygnet? |
|
Det blir så |
|
Skrivet av Solsken m 2 + Daniel 2/12 | |
eller så blir det inte så. Mitt andra barn sov också nätterna redan från början, vet inte vad det beror på. Verkar som om tålamod och åter tålamod är det som gäller.. |
|
alla mina tre har varit likadana |
|
jag har väl helt enkelt haft turen med mej att jag får sömntutor till ungar ;o) | |
|
|
vet inte |
|
men en i början vaknade hon vid 4 och åt. Men sen började jag ta upp henne vid 12-1 och ge henne mer mat, då började hon sova sej nätterna igenom. Sen slutade jag med det och hon sov över. | |
Ja du till och från |
|
Skrivet av Karro med Robin 021003 & Oliver 041225 | |
ibland duger det med bröstet ca 2-3 ggr per natt för att sedan snabbt somna om, medans vissa nätter ska han knappt sova alls *snark* Ja ibland kommer våran stora kille till sängen och då är det trångt vill jag lova *ler* |
|
Samma |
|
Skrivet av Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226 | |
Lilleman har sovit rätt bra ända tills de senaste två nätterna då han har haft magknip. Han bara skriker o skriker o jag ammar, hyschar och vaggar om o om igen. Inatt var dessutom väldigt jobbigt då det som sgat blåste storm ute. Kändes som hela fönstret skulle blåsa in och det blev ju inte bättre av att jag hörde glassplitter, trodde ju givetvis att någon av grannarnas fönster gick sönder, men i själva verket var det något på balkongen som gick sönder. Otäckt var det iaf. Tur att sambon tog båda barnen i morse så jag fick sova en timma extra den behövdes *ler*. Hoppas att magknipet inte fortsätter, jag var ju så glad att lilleman inte hade något. |
|