Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blod från skruttan?!

Skrivet av @nn@ m Eny@ alias Lopp@n 4/1
Hej på er! *Skäms över att jag inte varit in och berättat hur igångsättningen i tisdags gick*...

Behövdes aldrig sättas igång, utan det mjukgörande gelet räckte...Efter en förlossning på 2,5timmar så kom ÄNTLIGEN våran Enya ut! =) Berättar mer senare. *har folk här*

Men jag undrar, idag vid blöjbytet så kom det blod ur skruttan på henne. Jag är lur på att det är hormoner från mig som gör detta, men måste höra med er för säkerhet skull...kan det vara nått annat? Eller är det helt ofarligt?

Hon har även svullna bröst, men detta vet jag beror på just hormoner, så nu hoppas jag att hennes lilla, lilla blödning åxå beror på detta.

Kram på er!
Svar på tråden: Blod från skruttan?!

japp hormoner

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
Oliver hade likadant...

Kram
 

Har svagt minne av....

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
....att BM faktiskt nämnde detta, att dom kan få flytningar och även som en liten mensblödning! Izabelle har inte fått det (flytningar bara) men däremot e hennes bröst jättesvullna men det läste Annika för mig imorse i hennes bok att så kan det vara! :) Så du har säkert rätt, hormoner!
 

Grattis!!!

Skrivet av  Tanya m Eleni, Elias & Luna
Grattis till lilla flickan!

Ja det är hormoner som spökar. Luna hade oxå liiite liiite blod i början. Det är helt ofarligt!

Kram
 

Kan även

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
komma lite mjölk från brösten på flickor. O allt beror som tidigare nämnts på hormoner. Minns att Alicia hade som knölar på brösten då hon var bebis.

Inget o oroa sig för alltså.
 

Grattis!!

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Grattis till dottern! Funderade på vart du tog vägen, men ja man har ju fullt upp så man inte hinner tänka allt som oftast.

Jag tror det ska vara helt ok med hormonerna som ger blodet, har ett vagt minne av det.

 

Artiklar från Familjeliv