Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BVC-rapport!

Skrivet av Malin med Vanja -02 och Vide 041219
Nu har jag varit med lille prinsen på BVC för första gången. Sköterskan var på hembesök när vi kommit hem från BB, då han var 9 dagar gammal, då vägde han 4100 g ca, alltså gått upp 500 g på 6 dagar.
Idag vägde han 4800, så nu var det 700 g på 2 veckor ca. Äter gör han så det räcker till med andra ord!
Vuxit på längden oxå, i dag var han 56,5 cm lång, mot 51 när han föddes. Stor kille, som ligger över kurvan på allt!

Svar på tråden: BVC-rapport!

Oj vilken kille

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
*ler*
Ja det var inte en dålig ökning både på bredden å längden *s*

Kram
 

Stor kille!

Skrivet av  Helena+"prinsen" 11/12
Visst är det skönt när dom växer?! Då vet man att dom mår bra. Kram!
 

*Ler stort*

Skrivet av  KajsaKavat m Lukas 8/12-04
Vilken stor grabb!!

Lukas gick ner de två första veckorna, men dagen före nyårsafton hade han gått om sin födelsevikt ändå.
Förra veckan vägde han 4030,dvs 400 g över födelsevikten.

Nu har han åkt på torsk i munnen och troligtvis har det smittat mina bröstvårtor för de spricker så lätt och jag har jätteont när jag ska amma...*ledsen*
Men men... jag pumpar ur en del mål o ger i flaska och så använder jag amningsnapp de andra och det lindrar.
Var idag på BVC och de penslade på nått blått medel i munnen på honom och även på mina bröstvårtor.... så nu hoppas jag att det går över.

Kramis!
 

Usch, det lät

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
inte mysigt alls! Hoppas det går över!*håller tummarna*

Kram
 

Oj

Skrivet av  Tanya m Eleni, Elias & Luna
låter som en glupsk kille det där. Skönt att han växer som han ska iaf.

Ska själv till bvc imorgon och kolla Luna, tror dock inte hon växt lika myckat som Vide!

Kram
 

Stor kille!

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
Vad härligt att han växer bra!
 

Ganska precis som min då!

Skrivet av  politisk vilde, mamma den 13/12
Han vägde 3900 när han föddes och var 53 lång, sen gick han ned lite, en vecka efter förlossningen vägde han 3700. Två veckor gammal hade han nått 4100, och nu fyra veckor väger han 4800, 57 lång.

Har du också smör i tuttarna ;-)
 

Artiklar från Familjeliv