Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När läker underlivet?

Skrivet av Allis
Drygt två veckor sedan jag födde barn och det svider fortfarande som sjutton i såren. Hur lång tid tar det egentligen innan det sydda läker och svullnader lagt sig?
Svar på tråden: När läker underlivet?

Första gången..

Skrivet av  Rebus m. Vera 050101
sprack jag mer och då tog det nog nästan fyra veckor innan jag kände mig bra. Kunde bara kissa i duschen de första två veckorna.
Jag märkte att jag kände större förbättringar när jag varit ute på promenader, antar att det har nåt med blodcirkulationen att göra, att det läkte bättre då.
Den här gången sydde jag bara ett stygn men det känns fortfarande till och från.

Hoppas du slipper det onda snart.
 

ingen aning

Skrivet av  Ellica m killarna + Tigra 29/12
Hej

Jag födde ju också för ganska exakt två veckor sedan, blev dock ej sydd men sprack ändå lite....jag kan ff känna av det till o från, det svider mest framförallt när jag kissar, men jag sprack just vid urinröret också.
Jag fick någon käck salva på BB som jag kunde smörja med....xylocain, som är något smärtstillande antar jag.

Har inga råd till dig tyvärr, men någon här pratade om is bindor som lindrade ganska mycket
 

kan ta tid...

Skrivet av  Pia m lilla X 19/12
sa de till mig.n Jag sprack helt och hållet och fick opereras efteråt.

Först träffade jag en käck läkare som skrev ut Voltaren och Alvedon för en vecka och sa att jag nog kunde snart trappa ner på Voltaren....men när vecan var slut och jag fortafarande knappt kunde röra mig så fick jag träffa en ny läkare som skrev ut för 4 veckor till och sa att jag fick räkna med att det tar tid.
Har nu mest ont i nr 2...väldigt tryck som gör att jag inte kan stå el gå utan att det gör skit ont, trots tabletter.

Inget uppmuntrande svar men för mig var det skönare att veta att det kan ta tid en ha förväntningarna att det snart ska vara bra och inget händer.

Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv