Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag måste vara knäpp, men jag är sugen

Skrivet av TK
på att köpa en ny vagn. Vågar inte säga det till sambon eller mina föräldrar som köpte vagnen.
Vi har en Brio Nova-04
Den är helt okey, vet egentligen inte varför jag vill byta. Nått jag har fått för mig bara.

Nyfiken på vad ni har för vagn och vad ni gillar/inte gillar med den.
Svar på tråden: Jag måste vara knäpp, men jag är sugen

Vi har BRIO sportsline

Skrivet av  Bebismamma
men sufletten är vansinnigt dålig! Det finns nämligen ingen "spännanordning" på den så det går inte att spänna upp den ordentligt. Detta medför att det regnar in i vagnen!
Jag måste gå med paraply stort nog att täcka hela vagnen i stort sett...
Mkt irriterande!!
 

Men...

Skrivet av  Katarina med Oliver 040327
vi har en lika dan, sambon skruvade bara åt skrivarna så åker den inte ner igen.
 

Hur då?

Skrivet av  Bebismamma
Vill ha tips om hur ni gjorde!
Alltså sufletten går ju att dra upp men inte tillräckligt för att det inte ska bli en glipa.
Vart sitter skruvarna?
 

Vilken har ni?

Skrivet av  Carolina med Elsa 7/3
Tror att det är skillnad på kombin och duon nämligen. Vi har kombin och har också dragit åt skruvarna!
 

Redan bytt!

Skrivet av  Xappoline & Kevin 29/3
Jag hade en ABC-Design Novus 4 fr 2004 men har bytt till en Brio Nova 2002. Jag är s ååååå nöjd med mitt byte, tänker på hur nöjd jag är varje dag!!
 

Vad är det för vagn?

Skrivet av  Neta med Ängla
En ABC Design Novus?
 

Men gud vad häftigt!

Skrivet av  Neta med Ängla
Jag sökte på den vagnen på Google och kom in på din hemsida!
Jag valde bara svenska sidor och sedan var den där, fast det kanske du visste.
Tyckte det var himlans kul faktiskt.

Måste säga att jag aldrig hört talas om den vagnen, hur kom det sig att det blev den?
 

Hihi vad lattjo!

Skrivet av  Xappoline & Kevin 29/3
Hihi vad lattjo!

Ja, jag var och tittade på en billig barnvagnsaffär här i närheten och de säljer dem. Jag tyckte den var bra då, jag visste liksom inte riktigt vad jag ville ha och varför.

Jag började störa mig på den ganska snart, tyckte inte den var fin och sen var det saker jag inte kunde sätta fingret på. Liksom bara kändes fel. Så kom jag på att den hade eget liv. Hunden drog och med självsvängande framaxel så körde vagnen och hunden i diket om jag inte parerade konstant.

Det är ju lättare att byta vagn än hund, så jag började leta lite på begagnatmarknaden och se där! Jag har nu min jättebraiga superdupervagn! Jag är nöjd, hela tiden, varje dag!
 

vi har..

Skrivet av  Anne med Linn 17/5-04
Vi bytte för ca 2 månader sedan till en Mistral sport... vi trivs så bra med den. Men jag är oxå sugen på vagn... funderar på att köpa en Mclaren tecno när jag åker till usa.
Mistralen är relativt lätt den är mycket lätt att fälla i hop. tre lägen ligg halv ligg och sitt. fempungtsbälte. Den kan vara lite knepig när man ska ändra ligg läge annars har jag hitintills bara posetivt att säga. Vi köpte våran vagn i tyskland och kom på det sättet undan lite i priset. Lycka till med ny vagn... kolla in vagnsnack.
 

Oj, oj,

Skrivet av  Karin m Sofia & Erik 040227
Jag har kvar vår Brio Alumina sen sommaren -01, tycker den har varit och är kanon. Har ju också en Brio Race -04:a men den använder ju storasyster mer...
 

Fel nick...

Skrivet av  Karin m Sofia 010829& Erik 040227
Ser ju ut som de är tvillingar ju :)
 

Artiklar från Familjeliv