Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nej men Pallas!!! :D

Skrivet av LillaMy m. Jonna 040315
Vaaaaad är det jag ser i en ankomst-grupp nästa sommar!!?? Jo en Pallas som bor i Californien och har en premis född -04. Tror bestämt att det inte finns så många sådana jag! :)

Så GRATTIS!! Blir det syskon-sjal nu? *ler*

Förresten har jag en sjal-fråga till dej som är expert på ämnet. Jag har nämligen precis köpt mej en sjal efter att ha lämnat tillbax den jag lånade. 1 månad stod vi ut sen gick det bara inte längre! :) Men nu funderar jag på hur jag ska göra när jag bär Jonna utomhus i kylan.

Jonna vill nämligen promt sitta frammåt annars vrider hon nacken ur led. Hon måste ju sitta innanför min jacka eftersom det är så kallt nu. Men hennes ben viftar och sparkar hela tiden (hon gör liksom så när hon är glad och exalterad... :) så det ser ut som det är jordvävning under mina ytterkläder! Tyvärr finns det inte så mkt plats inne i jackan som hon skulle önska och det är ganska obehagligt eftersom hela min överkropp typ far runt. Har du något intelligent tips? Vet inte om ytterkläder behövs hos er ännu men du kanske ändå har idéer på vad man kan hitta på för att kunna gå upprätt. :)
Svar på tråden: Nej men Pallas!!! :D

Hoppla!

Skrivet av  Nilla -P:s puma
Pallas: Gratulerar!

LillaMy: Skaffa en större och längre vinterjacka!
*ler*

:-)
 

*ler*

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Tror du det finns så stora vinterjackor? Hon har rätt bra svängradie om man säger... :)
 

Lilla My

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Erik är likadan när han är pigg (när han är trött sitter han gärna hopkurad mot mig). Jag bär honom ibland utanpå jackan men då måste jag ju klä på honom istället. Mycket lättare för honom att sprattla och jag slipper få in så mycket kall luft innanför jackan. Det kanske vore något för er också?
 

Tack för tips!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Det är ju iofs en variant att köra vindtäd overall och ha henne utanpå min jacka. Men blir det inte knöligt? Svårt att hitta släta, mysiga jackor att hänga utanpå. Men jag ska helt klart testa! :)
 

Kolla in denna poncho för bärsjalbarn

Skrivet av  Charley m. dotter
http://www.babyboden.nu/

Svindyr, men kalas om man skall bära när det är lite kallt... :)

Ps. Grattis Pallas :)
 

Mmmm! En SÅN vill man helt klart ha!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Men ack så dyr den är. Fattar inte att vi aldrig har några pengar trots ganska lämpliga inkomster trots allt.

Hur är det med din sockersmula? Vägrar hon fortfarande vagnen eller går det bättre på den fronten?
 

Jag kom på varför

Skrivet av  Charley m. dotter
Jag gick alltid ut med henne när hon var nyvaken och nyäten... Hon var skitarg och bara gnällde tills jag tog upp henne och bar henne i sjalen. Jag slutade helt försöka med vagnen efter ett tag, men så fick hon sin första öroninflammation och vi for runt till läkare och annat och under den dagen satt hon så fint i vagnen och somnade till och med....... först trodde jag att det var för att hon var sjuk, men sedan föll talldanken ned.... Hon ville ju leka när hon var mätt och pigg, inte sitta stilla i en vagn..... Våra små "extra allt" bebisar finner sig ju sällan i att "bara sitta". I alla fall min tjej behöver nästan konstant stimulans....

Så nu mer går vi ut efter två timmars fri lek och med bara ett litet mellis i magen... :) Hon är nöjd och glad och jag får 2 timmars prommis dagligen!
 

Grattis Pallas!! :o) *imt*

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
.
 

Hahaha tusen tack alla!

Skrivet av  Pallas
Här vare djungeltrumma! :-D

Vi är lite omtumlade men mycket glada! Det är ju planerat, men vi hade inte räknat med att det skulle ta sig så fort iom att jag helammar än.

När det kommer till bärande innanför jackan finns dt lite olika bärjackor som verkar bra. De är lite dyra, kanske, men verkar vara värda pengarna. Babydesign som det länkades till tidigare har jacka:
http://www.babydesign.se/jackor.htm
Och även Bayboden.nu har tre olika modeller: http://babyboden.nu/Mias/Websidor/barjackor.htm

Jag vet inte hur vi ska göra riktigt när vi kommer till Sverige. Här är det liksom t-shirt och flipflops som gäller än... Kommer nog försöka köpa en XL jacka eller något.

 

Coolt!

Skrivet av  Nenne med Lucie
Åh jag är avundsjuk! Vi vill också ha en tätis, men här har ingen mens kommit, trots att jag bara ammar kväll och nätter. Jag får nog sluta amma helt verkar det som. Lucie kom först efter ett års idoga försök och ett missfall, så om det ska ta lika lång tid för nästa barn är det hög tid att sätta igång för oss...
 

*tar mej för pannan*

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Helt underbara jackor var det sannerligen och ponchon som fanns hade ju helt klart spark-mån för en liten vild sjal-tjej. Men... attsingen kattsingen vad dyrt det var! :( Har inte råd med över 2000 spänn för en sån jacka eller ens 1500 för ponchon. :..( Har inte ens lyckats betala sjalen ännu (fick den på faktura!) och räkningarna bara flockas. Fattar inte var alla pengar tar vägen.

Jonna åker ju mer än gärna vagn så jag är inte helt strandsatt men vagnen passar liksom inte alltid. Ibland är hon helt enkelt på sjal-humör och då är det givetvis bara att böja sej för damens önskan. Och knatar man i skogen på hundprommis som vi gärna gör finns inte mkt val. Har en jacka som hon får plats i men inte med villt sparkande ben!

Får väl kanske plocka fram den gamla jättejackan man hade magen i förra vintern. Tyckte inte om den egentligen men det var den enda jag fick plats i! *ler* Så det får väl gå ett år till! :)
 

Är du händig?

Skrivet av  Pallas
En enkel bärponcho i fleece borde man kunna svänga ihop själv... Fleece behöver ju inte ens fållas!
 

Nja inte jag men...

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
...min mamma är! *ler stort* Vilken toppen-idé faktiskt!! *glad* Hon borde tveklöst kunna göra ngt dylikt som den sy-galna pensionär hon är. Undrans om du har en aning om var man ska leta efter mönster tro? :)
 

Kika in på sjalbarn.se

Skrivet av  Pallas
och gör-det-själv-forumet! Där är det någon som har sytt en fleeceponcho vet jag!
 

Tackar tackar!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Det ska jag genast göra såklart! :)
 

Så gjorde jag :-)

Skrivet av  Alven
Tog fram min megastora gravid-kappa alltså. Jag trivs INTE i den, men vad gör man... ska nog kika in på sjalforumet och kolla efter en sybeskrivning, SÅÅ svårt kan det ju inte vara att sy en poncho!
 

Åh vad mysigt!

Skrivet av  Gianna
Grattis Pallas!

Blir inte så lite avundsjuk.
Har jobbat hårt på sambon om en till snarast men det verkar inte så. Han vill vänta åtminstonde till sommaren.
Grattis!!!!!

kram
 

Stort grattis!

Skrivet av  cia med felicia 0210 & linnea 040401
Jag utgår ifrån att du kommer att bombadera oss med info hur det fortskrider?! ;-) Hoppas att allt flyter på. När är det dags förresten?
 

Grattis i massor!!!!

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Va kul med ett litet syskon! Tänk så mkt roligt dom kommer ha tillsammans om några år!!

Hur mår du?
Återigen grattis och stort lycka till!

 

*****Grattis!!!!*****IMT

Skrivet av  ronja00 *Leo 21/3-04*
!
 

GRATTIS!!!

Skrivet av  Carolina med Elsa 7/3
Åh, vad kul!

Vill också ha en till ganska snart, men det får nog vänta ytterligare ett år.
 

Grattis Pallas och My...

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
... kan du inte ha en varm men tunna tröja/jacka som du binder sjalen på och sen bara en vindjacka som du tar ovanpå men lämnar öppen. Jag brukar göra så att jag knyter sjalen ovanpå en sweatshirt och sen så klär jag på Jennie overall och ordentliga tossor och sen så tar jag bara en regnjacka utanpå som vindskydd för mig. Där den är öppen hänger det ju ett barn så jag brukar inte frysa om magen ...
 

Ett stort grattis Pallas! :D

Skrivet av  Rebecka 98/02/04
Vad roligt med ett tätt syskon! Det tätaste vi fick var 23 mån, men det kunde gärna varit mycket tätare! Efter första barnet trodde jag inte det, men nu känner jag att ju tätare ju bättre! De kommer ha sååå roligt tillsammans, och att byta blöja på en eller två spelar liksom ingen roll. Lika bra att ta allt sånt på en gång när man ändå håller på! ;) Fast tre får kanske räcka för oss, men ibland blir jag bra sugen... när såna som DU kommer och LOCKAR oss andra att göra samma sak!!! hihi Tyvärr är vårt hus så litet (84 m2) och pengarna små så ett fjärde... hmmm... nja.... eller? Vi får se. En stor kram och lycka till!!! :)
 

Artiklar från Familjeliv