Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om feber & vätska.. ( även på ankomst maj-04

Skrivet av BarbaMamma
Hörrni..Gabriel har haft feber hela dagen; det har pendlat mellan 38,7-38,9 och han har haft noll aptit..
Han åt 150 ml välling vid 4 imorse och sedan dess har vi lyckats få i honom; högst 100 ml fruktdryck ( vatten gick inte...) och tre tsk fruktpuré.
Gröten, maten, tillägget kräktes han upp efter bara ngn tsk/ klunk..
För en timme sen drack han 75 ml välling och vi försöker få i honom så mkt vätska det går...

Men hur mkt ska de små egentligen ha i sig vad gäller vätska? Är livrädd för att han ska bli uttorkad!
Svar på tråden: Fråga om feber & vätska.. ( även på ankomst maj-04

Strunt i maten och kör på välling ?

Skrivet av  JennieLina
I den finns ju både näring och vätska.
Att truga med mat är bara onödigt....
Krya på er !
 

fast det är svårt att ge honom välling oxå..*imt*

Skrivet av  BarbaMamma
.
 

Hej

Skrivet av  Gianna
När Alexander var sjuk fick jag rådet av läkare att ge en tesked vatten var tionde minut + amning ofta.
Men då låg han över 40 i fyra dagar.
Försök o erbjud så ofta du kan. Men bara vatten är inte heller bra, då kan man rubba saltbalansen i kroppen. Ge vätskeersättning, nyponsoppa, saft eller annat också.
Strunta i maten!

krya på er
 

Gianna! *på tal om ngt helt annat*

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315 *på besök*
Din mail ger felmeddelanden på mail-listan! Har du bytt adress tro? Maila gärna mej! :)
 

Hmmm

Skrivet av  Gianna
Som jag skrev nedan är bredbandsbolaget o jag lite ovänner;)
Nämen jag vet faktiskt inte vad som hänt. Kan inte själv gå in där. Kan du ta min gamla hotmail istället så länge? [email protected]
 

tips

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
jag brukar ta en sån där medicinspruta och spruta i vatten var femte minut (det har varit vid magsjuka) men en sådan kanske skulle funka!

Hoppas han kryar på sig!

Kram

Malin
 

Har ni prövat apotekets vätskeersättning?

Skrivet av  karin
Det kan funka även om inget annat funkar.

Tips: Skriv upp vad han äter vilket klockslag och när han kräks. Då är det mycket lättare att få rätt råd när man pratar med vården. Man har ju själv ett intryck av hur han mår, men det kan vara vårt att beskriva, och då är lappen guld värd, då har man svart på vitt.

Hoppas det vänder snart för er!
 

Aldrig bara vatten!

Skrivet av  Enemel & Kevin 040328
På barnakuten sa de när jag ringde att om barnet matvägrar ska man ge det saft eller juice, inte bara vatten, för de måste få i sig kalorier.
 

Artiklar från Familjeliv