Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjääälp! Rälig hosta, hur gör jag???

Skrivet av Katarina med Oliver 040327
Oliver har en djupt sittande hosta som har hållt på ett par dagar. Har gett vatten etc. men det låter slemmigare och jag ser att det gör ont...

Ska man ta sig till en barnakut eller kan de hjälpa till med undersökning+recept på BVC. Vill inte sita här och slösa tid i väntan på bvcs tel.tid vid 9 om det int eär dit vi ska...

Och hur f*n vet jag var en barnakut finns... har hört nåt om att det är öppet mellan 8-12, men jag som inflyttad har inte en susning om var den ligger :(

Just nu känner jag mig som en dååålig mamma, oinformerad som jag är.
Svar på tråden: Hjääälp! Rälig hosta, hur gör jag???

Ring VC

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315 *på besök*
Jag tycker det bästa vore att ringa till Vårdcentralen där du bor. Här hos oss tar de emot barn från 6 månader och uppåt så det borde väl va samma landet över! BVC brukar sällan kunna hjälpa till vid sjuka barn.

Förhoppningsvis har er vårdcentral akuttider så han kan få komma redan idag. I annat fall får du ju råd om egenvård eller uppmanad att åka till barnakut-mottagning som de ju bör veta var det finns!

Lycka till och hoppas Oliver kryar på sej!

Kramar från en som oxå ska ringa VC ang. bäbis med elak hosta idag
 

Tillbaka :)

Skrivet av  Katarina med Oliver 040327
Fick åka till Barnmedicin en bit härifrån. Inga köer som tur var, tog bara 1,5 timma. Han har varit rossligoch det har väst när han har andats hela morgonen... men när läkaren kom så lät han inget..

Jaja, luftrörsvidgande blev det iaf.
 

Artiklar från Familjeliv